fredag 8 oktober 2010

Så kan det gå

Skrev för ett tag sedan om min äldsta och mellandotters problem med sina datorer. De köpte samma typ av HP-dator för ett och ett halvt år sedan och för ett tag sedan, när garantin gått ut, drabbades båda datorerna av överhettning, brummande fläktar och skärmflimmer.
Jag genomgick en helvetes massa krångel för att få datorerna reklamerade; ärligt talat, de gör allt för att man inte ska orka. Om det skrev jag här för några veckor sen, som sagt.
En kille från HP som hittat min blogg hörde av sig: Hej, jag har läst på din blogg att du har problem med era datorer...
Nu har de lagat äldstas dator och uppdaterat den så att den är som ny. Mellandotterns dator hann lägga av helt innan jag lämnade in den och nu har hon fått en ny. Hon hämtade ut den igår.
Vad ska man säga?
Det lönar sig att ha en blogg.

17 kommentarer:

  1. Det va som fan! :-) Det måste hända en på miljonen! Grattis!
    PS. Det var ju mest till hans fördel, han fick ju läsa din blogg. DS

    SvaraRadera
  2. Det verkar finnas en hel del företag som surfar runt och kollar vad som skrivs om dem.

    SvaraRadera
  3. Har han lagt till sig som följare?
    Ps. Kommer du och vinkar med dödskallemössan? /Knasterfaster

    SvaraRadera
  4. Fru Venus: Ja, han borde ha gett mig en ny dator också, som tack.

    frunatmaken: Uppenbarligen! Kan ju vara bra att veta.

    Knaster: Han har inte lagt till sig som följare, han sa inte ens att han tyckte min blogg vara bra! Herregud, alltså. Men unga killar har ingen humor, det måste vara det.
    Jag tror jag skippar dödskallemössan, det blir ännu värre med den på. Men jag kommer!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst lönar det sig (säger jag som inte har nå´n så´n)! Skit samma om HP-killen har humor eller inte. Kundvänlig och serviceminded är han i alla fall. Inte helt fel i dessa dagar.
    /Småländskan

    SvaraRadera
  6. Moderna företag gör ju faktiskt så där, minns bara mitt problem med trådlös uppkoppling på Telias router!!! De har agenter som letar upp länkningar och så har de kundtjänst som kontaktar! Finemang ju! Grattis till fixade datorer!

    SvaraRadera
  7. Wow det är ju helt otroligt! Undrar om det är någon på HP som har som uppgift att leta efter negativ kritik mot företaget för att sedan bemöta det?

    SvaraRadera
  8. Heja! Det lönar sig tydligen :D

    SvaraRadera
  9. Wow, som en saga ju!

    Jag ska uppgradera min router och om den inte funkar efter det så vet jag att jag ska blogga om problemet.

    Fast de var väldigt tillmötesgående redan när jag mejlade och frågade lite saker.

    SvaraRadera
  10. Herregud så smart. Då kan jag vänta mig att någon snart kontaktar mig och fixar så att jag går ner dom kilon jag ska?

    Visst sa du att det funkade så?

    Du ger mig alltid ett leende när jag läser dina inlägg. Alltid.
    Du är helt enkelt bäst!!

    SvaraRadera
  11. Toppen. Fördelen med bloggen en sådan här gång är ju att HP får syn på det och vill inte ha negativ reklam. Så visst lönar det sig att ha en blogg. Grattis till döttrarna.

    SvaraRadera
  12. Jodå, det lönar sig att klaga i bloggen! Eller ja, det kan uppenbarligen löna sig!
    När jag har klagat på Telia brukar de vara snabba med att kommentera!
    I ditt fall var det ju jättebra!

    SvaraRadera
  13. Coolt! ...se till att spara kontaktuppgifterna till killen... kanske behövs dom igen!

    SvaraRadera
  14. Men vad häftigt, vad kul när det händer något sånt oväntat o att det blev ett så bra resultat av allt krångel.

    SvaraRadera