torsdag 4 juli 2019

En liten skrivövning i all anspråkslöshet

Tiden stannade inte upp (som man kunde ha förväntat sig med tanke på händelsens dignitet) för att jag tog körkort. Dagarna har trippat på, och jag har:

1) Fått mitt körkort på posten
2) Kört bil upp till Åre med min syster
3) Kört HELT SJÄLV mellan Åre och Järpen (samma dag var det en trafikolycka på just den sträckan, men jag var inte inblandad!)
3) Gått skrivarkurs Skriv ditt liv
4) Börjat skriva mitt liv
5) Spenderat tre dagar i Östersund

En av uppgifterna på skrivarkursen:
Skriv en text som inkluderar orden på listan!

2 kommentarer:

Karin sa...

Oj, händelserikt! Och den där skrivarkursen... Det vore intressant att få ta del av resultaten. Den där övningen, till exempel, som ju är oemotståndlig:

Den där klydderöven, som också är solsystems största svinpäls, hör numera till det förflutna och kan betraktas som en mer än fullbordad handling i förfluten tid, som pluskvamperfekt helt enkelt. Det är fantastiskt att få vända sin uppmärksamhet mot – well, osv, etc. Kul!

nillas liv på pinnen sa...

Karin: En fantastisk start på den uppgiften! Mitt resultat kan man nog inte ta del av, men jag ska fundera på saken. Ja, det är ROLIGT att leka med ord! Jag blir som ett barn igen när jag får göra det.