lördag 22 augusti 2009

Is there anybody out there?

Nya utmaningar hela tiden.
Ikväll är jag helt ensam hemma.
Och det är lördagkväll, mind you.

Äldsta dottern är i Lund, där hon bor, så jag kanske inte direkt kan anklaga henne för det.
Mellandottern är i Uruguay. Kan inte anklaga henne heller egentligen eftersom jag gått med på det hela.
Yngsta dottern är i annan del av stan där det finns mycket "roligare" killar än i vårt eget område. Hon är 15 så hon är förlåten. (Jag har själv varit 15 och det var fan inte kul.)
Maken är i Paris. Han ska jag anklaga så snart han kommer hem. Jag har minsann för mig att han var mer hemma när jag var i 20-årsåldern. Om jag minns rätt.

Varför är inte jag också i Paris? Ja, det är en lång historia som inte är kort.

Men har man hund, tonårsdotter, ett jobb som aldrig tar slut samt oföretagsamhet som främsta kännetecken så far man inte runt och weekendar så mycket i Europa, hur inne det än är.

Så här sitter jag mol allena.
I min ensamhet.
Med en avstängd TV som enda sällskap.
Och en hund som ligger och snusar under altanen.

Och har det lite najs faktiskt.
*vänjer mig*

11 kommentarer:

Mamma J sa...

Det är en skön konst - att kunna umgås med sig själv :-)

Här sover alla utom jag och guldhamstern.

Snart överlåter jag vakenheten åt hamstern. Ögonlocken börjar kännas lite mer än lovligt tunga...

Kersti sa...

Jag tycker att det låter hur skönt som helst, faktiskt.

Singelmamman sa...

Och så är jag här.

mockapocka sa...

Hehe. Låter hur skönt som helst faktiskt.

Agneta sa...

Jag tycker också att det låter skönt! Jag älskar att vara ensam hemma. Under rimliga förhållanden förstås, det får absolut inte vara mörkt ute och är det det måste familjen snart vara i antågande - hela natten ensam är en plåga!

nillas liv på pinnen sa...

MammaJ: Ja, nog kan jag vara själv. Då får jag ju blogga ifred t ex.

Kersti: Välkommen hit!

Singelmamman: Ja, det är ju inte det sämsta minsann! =) Fast du kom hem så sent igår >(

Mocka: Jaså, det tycker du. Well, snart kommer du få hålla mig sällskap vare sig du vill eller inte.

SoS: Jag har inget emot ensamma nätter. Då sover man ju bara ;)

Lillian sa...

Låter mysigt. Bara det inte håller i sig för länge! ;-)

Anna sa...

men om man tänker efter så är det faktiskt rätt skönt att vara ENSAM men bara ibland :)

Ann-Louise sa...

Det är nåt som inte stämmer här...DU ska ju vara i Paris, maken möjligtvis i nån närbelägen sommarstuga och tonårsdöttrar inlåsta hemma, möjligtvis tittandes på Idol.

nillas liv på pinnen sa...

A-L: Ja, varför har de inte fattat det???

Singelmamman sa...

Jag vet, det blev lite sent. Men i gengäld håller jag dig sällskap hela natten! :-) *ler glatt*