söndag 20 maj 2018

Det är söndag - alltså bloggar jag

Frågan är bara, i vanlig ordning, vilka av mina intressanta tankar jag idag ska klä i ord?

I morse när jag i strålande solsken cyklade till min mammas grav fick jag en idé till inlägg. Det var på Allégatan, strax innan tunneln under E18. Fåglarna kvittrade ikapp med motorvägsbruset och gruset sprätte från mina däck.

Men det uppslaget har jag glömt bort nu. Det var en robust idé, en åt det filosofiska hållet, som ändå var stadig som en betongfot (till ett parasoll).

Synd att jag inte kommer ihåg den.

2 kommentarer:

Markattan sa...

Verkligen synd och på tiden...
Ja, jag skrev min förra kommentar den 23/4......
Söndagsblogg?
Men kul ändå att du inte cyklat omkull, fastnat i utan-internet-tiden och att du bloggar igen ❤

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: Och tack för din uthållighet! Jag blir glad för varje kommentar. <3