måndag 18 februari 2019

Första dagen på sportlovet

Och jag har spenderat eftermiddagen på jobbet, så klart. Så går det när man inte arbetar tillräckligt snabbt och effektivt på sin arbetstid.

Jag hänger helt enkelt inte med i tempot nuförtiden, jag är på tok för långsam. Gör en sak i taget och är noggrann som fan med resultatet. Har noll simultankapacitet och behöver ställtid. Mycket impopulärt.

Men jag kommer bli en bra bilförare när det är dags, det är jag helt säker på. En som tar det lugnt i kurvorna, kör åt rätt håll vid rätt tidpunkt och inte krockar i onödan. En sådan förare som alla borde vara.

Imorgon är det dags för lektion nummer tre!

2 kommentarer:

Markattan sa...

Tycker du ska "köra lugnt i kurvorna" även på sportlovet. Behöver du inte vara ledig?

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: Jag behöver vara ledig för att kunna ta körlektioner! Det är roligt, så det blir en slags energipåfyllning.