tisdag 5 februari 2019

Vädret!

Minns ni den sjukt varma och torra sommaren? Då längtade jag till vintern.

Vintern:

Idag har det varit regn och plusgrader i Örebro. Det betyder inte att snön smält bort, för när det är så mycket snö som det är i Örebro nu, tar det evigheter av plusgrader innan allt försvinner. Endast några procent har börjat slaska till sig. Företrädesvis de procent som befinner sig på och längs med vägar, gång- och cykelbanor.

Allt frid och fröjd. Om det inte vore för att det imorgon bitti, när jag ska cykla till jobbet, kommer vara -11 grader! Vad är tanken bakom det? Lägg därtill att alla snöplogare slash grusspridare är utbrända, eller vad nu anledningen är till att de har tacklat av? Det kommer ju vara livsfarligt att cykla till jobbet! Och ändå måste man dit! Självklart kommer jag inte ligga i kurvorna som jag brukar, men risken för benbrott och skallskador känns ändå påtaglig.

3 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Flytta till Skåne vetja, här är det vår.

DDT sa...

Modig du är! Jag har ställt cykeln den här månaden och investerat i ett månadskort.Hela Göteborg består av frusen slask och pölar med is i botten.

nillas liv på pinnen sa...

Kalle: Kanske det! Skåne är ju ett helt fantastiskt landskap, vad finns det för anledning att inte bo där egentligen?

DDT: Jaså, Göteborg också? Jag trodde det var Örebro som var drabbat.
Min cykel skulle bli deprimerad om den fick stå hela vintern, det är därför jag cyklar.