torsdag 3 mars 2011

Banne mig om inte det här också är ett lyckoinlägg!

Skrev en hel A4 i förmiddags.
Jag har fått in finfina rutinen på morgnarna:
Hm, nu är det dags för mig att sätta mig framför datorn.
Hm, jag ska inte blogga utan skriva på den beiga.
Hm, var är jag någonstans?
Hm, här är jag ju, hon (min huvudkaraktär) ska till jobbet...
Hm, hur ska jag börja?
Jag börjar så här, hum. Jao, det blir bra.

Och sedan skriver jag med en ungefärlig hastighet av 130 ord i timmen, ett värde beräknat på dagens arbete. Det är med alla mått mätt långsamt, tror jag. Möjligtvis med undantag av poeter. Men det skiter jag i för det är så roligt att skriva långsamt och det är det som räknas.
Så roligt att jag hade god lust att räcka upp handen och protestera på jympan när ledaren med beslöjad röst på avslappningen efter passet sa åt oss koppla aaav och glömma morgondaaagen. Vadå glömma morgondagen?! Då ska jag skriva ju! Här ska inte glömmas någon morgondag. För övrigt hoppade och sprang jag bara på höger ben idag, eftersom jag har ont i vänster knä. Artros, tror jag. Det gick, men jag har en misstanke om att det inte såg riktigt lika snyggt ut som det brukar. Men jag kan ha fel.

12 kommentarer:

Ulrika sa...

FÖrmodligen har du fel, det där med att det inte såg lika snyggt ut som vanligt. Kan jag aldrig tro.

Själv, när jag sprang 2006, på väg till pendeltåget (ser du vad jag verkar världsvan) då är jag säker på att jag såg himla smidig ut.
Inte flåsig, eller andfådd utan bara smidig och lätt på foten.

Och jag springer fortare med vänster ben. Höger funkar ju sämre så därför blir mitt gåband förskjutet åt vänster eftersom jag går fortare med det.

Nej, jag går inte i cirklar.

Jo, det gör jag om jag låter benet hållas, men jag håller tillbaka springet jag har i benet (vänster alltså, höger har inget spring i sig)och därför går jag mestadels rakt fram.

Singelmamman sa...

Jag är glad å dina läsares vägnar = mig själv bland annat, för att den beiga snart är klar. Jag är glad över alla blogginlägg också. Jag är väldigt glad kan jag konstatera.

Knasterfaster sa...

Du måste ha sett ut som en ballerina när du sprang(?!) och hoppade på ett ben. Så härligt att du ser fram emot morgondagen!

Marina sa...

Va härligt med lyckorus!!! Jämfört med andra rus är det också att föredra dagen efter! ;)

S sa...

Undrar vad hon har för jobb, din huvudkaraktär? ;)

Du skriver OCH motionerar. Det måste ju finnas pris för såna som du! :)

Magica de Hex sa...

Guuud vad alla smörar i sina inlägg!

Anonym sa...

Önskar jag kunde skriva för det är ju roligt. Skriv så långsamt du vill, det är ju din bok.

Madlar sa...

Jag skriver oxå långsamt. Kan vara anledningen till att jag ännu inte kommit igång med den "stora" romanen utan hasar på med krönikor o noveller. Men någon ska ju pyssla med det oxå ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Fasiken vad du är bra!

Spader Madame sa...

Förmodligen har du fel! Väntar på den beiga med spänning!

cat sa...

Wow det låter som att du har fått disciplin på ditt skrivande nu!

nillas liv på pinnen sa...

Ulrika: Hahaha! I love you!

Singel: Så bra för dig! Det är ju, om vi ska vara ärliga, lite roligare att vara glad än att vara arg eller ledsen. Eller? När jag tänker på det blir jag osäker.

Knaster: Ja, ballerina ligger nära till hands när man ska ge en bild av mig på jympagolvet. Faktiskt.

Marina: Jag kör på lyckorus allena. Andra rus tilltalar mig inte.

Stina: Inte lärare faktiskt! Jag håller mig helt utanför skolans värld i den här berättelsen och kör på hitte-på.
Det borde absolut finnas pris för såna som jag, ett nobelpris, typ.

Magica: Kan ju behövas hörredu, som motvikt till dina kommentarer!

Tant Björn: Du kan skriva, det gör du ju dagligen på din blogg. Sätt dig ner och skriv en roman också, man vet inte om man kan förrän man prövat. Och tycker du att det låter roligt så är det bara att köra. Har jag märkt.

Madlar: Jag njuter verkligen av att skriva långsamt, jag var nog snigel el dyl i mitt tidigare liv. Klart det ska skrivas kortare texter! Bra sådana behövs verkligen i vår stressade och upphackade tillvaro. Men det är kul att skriva längre också.

MUD: Eller hur! =D

Spader: Kanske ska lugna dig med den där spänningen annars kommer du vara helt slut både fysiskt och mentalt innan den kommer ut.

Cat: Jag har ju det! Så himla najs.