torsdag 7 november 2013

Del tio

HÄR.

8 kommentarer:

Småländskan sa...

Din beigea är så långt ifrån beige man kan tänka sig. Den är färgsprakande, regnbågsfärgad och ditt sätt att beskriva är helt underbart.
Jag känner igen, minns, alla de EVK-mötena jag hade tillsammans med mentorer, "Mior", rektorer och inte minst "Karl-Erikar"...Minns allt in i minsta detalj. Guuud, vad jag saknar alla dessa "Karl-Erikar". Tack och lov träffar jag på en och annan av dem, numera vuxna, emellanåt. Får en kram, några uppskattande ord som "vilken jävla tur att du fanns G, annars vet i fan hur det hade gått..."
Då blir jag lipfärdig och känner att jag nog gjorde lite skillnad.
Oj, vad jag väntar och ser fram emot del 11.
Du är bara bäst Nilla!

Kalle Byx sa...

Dina metaforer! Rösten mild som persikopuré.

Mian sa...

Just nu känns det inte som om det räcker att få en del varannan dag.
Vill bara läsa mer, mer, mer...
Den beige får inte ta slut på länge än, lova det.

Fotograf Mette Ottosson sa...

Jag känner att jag ÄR i vardagsrummet! Del elva del elva del elva! Eller, hur många delar finns det förresten? Jag vill att den ska vara för evigt.

cat sa...

Läser med stort nöje din beiga roman. Ser fram emot del 11.

Mian sa...

Ååååå...vad man kan längta...efter del 11...
Kanske blir det lite action mellan Rosanna och Johanssons Pyrotekniska snart? Eller också inte...? :-O

Karin sa...

Tänkte att jag skulle kommentera den beiga. Citera något som jag gillar. Men jag kan väl inte skriva in hela texten här, kan jag väl inte, men jag gillar't verkligen. Plockar ut en random halvrad: "... det luktade rent, dött och kommunala textilier."

Just så, vad var det jag sa!

nillas liv på pinnen sa...

Småländskan: Jag kommer också sakna eleverna den dagen jag slutar jobba i skolan. Väldigt mycket kommer jag sakna dem.

Kalle: Mmm, persikopuré är ju väldigt len i munnen. :)

Mian och Mette: Eeeh, förlåt, men den är typ slut nu ...

Cat: :)

Mian: Lite action blir det allt!

Karin: Japp, så luktar de, de där sterila lokalerna med sina döda löpare och gardiner.