söndag 11 februari 2018

En trevlig lista med frågor som cirkulerar i bloggvärlden

Om vi ska vara ärliga: Det är väldigt trevligt att få frågor om sig själv och det liv man lever. Att få känna sig uppmärksammad. Betydelsefull. Känna att man är värd mer än ett nöt.

Med det sagt; här kommer frågorna.

Det här äter jag till frukost: Två ostmackor, ett kokt ägg, en kopp kaffe och ett glas Treo.

När går jag och lägger mig: Klockan tio, prick.

Saker som står på min vardagliga tråkiga to-do lista som jag aldrig gör: Bäddar, tränar mina sneda magmuskler, gör tåhävningar.

Det här äter jag till lunch: Ja ... det varierar ju från dag till dag. Kan vara fisk, eller någon annan mat. Frågan är om någon är intresserad av att veta exakt? Och hur ska det här kunna bli ett intressant blogginlägg, undrar man ju också spontant!

När jag går upp: Ytterligare en högintressant fråga. Svar: När mitt alarm går på. Ljudet från helvetet. Tvååringen i lägenheten under börjar alltid skrika hysteriskt sekunden efter.

Jag går till jobbet/hem från jobbet: Okej ... lite intressant ändå. Eftersom jag börjar prick klockan åtta på morgonen kommer jag alltid ångande fem - tio över. När man kommer in i vårt arbetsrum har man hatthyllan till vänster och bredvid den en väggklocka stor som en familjepizza. Alltså vet jag alltid exakt hur många minuter sen jag är.
Lämnar jobbet gör jag klockan fem, prick.

En vanlig vardagsmiddag: Nej, gud så tråkigt. Såna kör inte jag med.

Vad jag gör på vardagskvällar: Rider, syr, stickar, bakar, polerar golven, tränar mina sneda magmuskler och sånt.

Har jag söndagsångest: Nej. Mina ångestattacker är förlagda till tidiga mornar, prick när jag ska kliva ur sängen.

4 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Men det var väl bra att vi fick veta det ;)

Markattan sa...

Jag känner mig oerhört informerad och undrar om jag inte är lite extra intresserad av luncherna...

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Kalle: Visst!

Markattan: Okej. Idag åt jag champinjoner, blomkål, böner, vitkålssallad, broccoli, tomater och lite annat som nu gått förlorat i mitt närminne. Tänk skolmat.

Anna Christina sa...

Ett glas Treo till frukost, alltså. Hmm ...