onsdag 1 augusti 2018

Som alla ser har jag tid att blogga nästan varje dag nuförtiden

Och då har jag ändå påbörjat ett målningsprojekt idag. Ska måla en veranda och lite andra brädor i taket över verandan vita. Låter helt normalt när jag nämner det här, för sånt gör ju folk på somrarna, men för mig är det så långt ifrån normalt som man kan komma.

Inte desto mindre måste det göras. Av mig. Har försökt få tag i en målare, men det är ingen som vill ha mig. Inte ens 'veteranmålarna', som är pensionärer.

Min teori är att det är ett för litet jobb, jag tycker det verkar troligt. De vill ju tjäna en hacka de gamarna.

Vilka andra anledningar kan det finnas?

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Uschäckta men när blev du med veranda? Har du flyttat till Skåne rent av?

nillas liv på pinnen sa...

Renée: Nej, nej, nej! Det är Skåne som ska flytta till mig. Men verandan äger jag själv. Inte där jag bor, men på ett annat ställe, en bit bort.

Det är komplicerat, fattar du?