tisdag 27 augusti 2019

På allmän begäran

Eftersom folk ber och bönar (well, två personer i alla fall) att jag ska berätta mer om Skåne kommer här några intressanta detaljer:

1. Han hade fluga och blå kostym på sig när jag fick upp ögonen för honom. The eye-opening evening, om ni fattar.

2. Andra gången jag tog tåget ner till Malmö kom han för att möta mig på stationen i solglasögon (det här var en kväll i februari) och svart långhårig peruk. Jag kände inte igen honom och tog rulltrappan upp till gatuplanet innan han hann blinka.

3. Han läser flera år gamla nummer av Illustrerad vetenskap och Hänt i veckan som han fått av sin bror för att han tycker att det är synd att slänga dem. Jag har försökt övertala honom att göra sig av med dem olästa, men vid närmare eftertanke är ju denna halvgalna sysselsättning ganska charmig, visst? Och undrar jag vilken civilstatus någon kändis hade för fem år sedan så har jag någon att fråga, det är ju också bra.

4. Han tycker om nötter, lakrits, vispgrädde, kaffe, hundar och sina kläder. Och mig, som tur är!

Efter denna uttömmande skildring antar jag att ni har fått en tydligare bild. Annars kan jag säkert klämma ur mig några fler detaljer vad det lider, håll bara ut så länge.

Inga kommentarer: