lördag 11 januari 2020

Januari

Finns det någon endaste människa i det här landet som tycker om januari? En sådan kvalificerad skitmånad.

Men livet knatar på ändå förstås. Så till den milda grad att man knappt hinner tänka på vilken månad det är. Att jobba i skolan är givande på många sätt och vis, men när jag ser mig i spegeln inser jag att det också sliter kopiöst. Skulle vilja åldras naturligt och vackert, men det får bli i ett annat liv.

Mycket mer finns väl inte att säga från min horisont denna usla månad. Ska se om jag kan skaka liv i Benny, Britta, Karin och Gunnar, eller om de gått vidare till de sälla jaktmarkerna. Förmodligen sover de bara, som de små tröttsamma grisar de är.

Hur kan de vara så hopplösa? Det är vad jag undrar. Och det är väl också det jag har lust att ta reda på. Varifrån får de energin? Det hela är en outrannsaklig gåta.

2 kommentarer:

Markattan sa...

Januari ja, finner inga ord alls om denna månad.
Men ser fram emot den här parhistorien. Hur ska det gå?

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: Jag undrar också hur det ska gå. Kommer Karin dumpa Gunnar? Kommer Britta slå ihjäl Benny?
Eller kommer de fortsätta mala runt i sina hjulspår och till sist inse att det är just DET som är kärlek?