lördag 31 december 2022

Grannarna

 De grannar som än så länge kommenterat har sagt: Vad fiiint det blir! För vad ska de säga? Man ser på leendena att de inte menar det de säger. Och i deras ögon ser man att de tycker att vi är exhibitionister. Alternativt storhetsvansinniga.

MEN VEM FAN BRYR SIG?

Som igår när jag mötte ett par i affären. De såg mig inte först. Såg mig inte, ni vet. I det läget går jag alltid rakt på sak. 'God fortsättning!' sa jag och då var de tvungna att svara och det dröjde inte länge förrän: 'Vad fiiint det blir.'

Men vi ska inte döma dem, för vad hade vi själva sagt? Inte sanningen i alla fall. 

Vidare är mitt nyårslöfte att blogga varje dag under 2023. Det kommer säkerligen sluta som det brukar; med haveri. Men ändå ett roligt nyårslöfte. Gott Nytt År!

Inga kommentarer: