tisdag 9 september 2014

Kom att tänka på att det var länge sedan ni fick någon information om mina hälar

Det gör fortfarande ont där nere. På en punkt under vänster häl till höger i färdriktningen, och på en annan punkt under höger häl till vänster i färdriktningen. Och bara därför har jag blivit en jävel på att spinna. Känner mig som en atletisk drottning på spinningcykeln, och jag blir lika förvånad varje gång över att inte ledaren säger något när jag lämnar passet. Hur är det möjligt? De kan vara avundsjuka, jag vet inte. Avundsjuka människor är dåliga på att ge bekräftelse, det är något jag har lärt mig. De suger verkligen på det. Inte minsta lilla uppmuntrande ord, bara galla kommer sipprande ut genom deras rosenknoppar till munnar. Och vad är problemet? Med aldrig så lite träning skulle de kunna vända den bittra pannkakan och bli jättebekräftande och trevliga. De skulle, par example, kunna ha en liten fusklapp med fraser som: 'Du är sjukt snygg i position två, hur gör du egentligen?' Och kanske: 'Hur har du lyckats lära dig tekniken så perfekt, du höjer dig verkligen över mängden här inne!'

Då skulle jag berätta att jag bara är en helt vanlig femtiotvåårig trebarnsmamma och lärare med hälsporrar och celluliter, och att livet faktiskt inte går ut på att spinna snyggast av alla, och att det bara är något jag råkar göra för att jag har en talang som jag inte kan hjälpa, men att de inte ska oroa sig, för de duger som de är. Med eller utan spinningtalang.

Vilken position är ni snyggast i?

20 kommentarer:

Carina sa...

Snyggast i duschen om du frågar min man, om du frågar mig så är jag snyggast med en romantisk klänning på ;-)
Kram

Knasterfaster sa...

Det första jag tänkte var ryggläge för då är magen platt åtminstone men så kom jag på att då är brösten det också så jag tänkte om. Jag är fan snyggast i krigarposition! (På yogan).

PT:n sa...

[storskratt]

Singelmamman sa...

Jag är snyggast när det skymmer...

Kalle Byx sa...

När jag sover tror jag.

DDT sa...

Under vatten. Gärna i dykardräkt. Det är klädsamt. Jag passar i fenor tror jag.

Spader Madame sa...

Jag skulle vilja säga i de flesta positioner med tillägget - kläder på.

Klart att du har en osedvanlig talang!

Mian sa...

Med en påse över huvudet...om det nu får räknas som position... :-)

Markattan sa...

I motljus skulle jag tro :-)

Markattan, drar in magen och skakar ut håret....

Anna Christina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna Christina sa...

Ja, vad är det med alla avundsjuka människor egentligen. Tur att man är med blogg så att man kan få bekräftelsebehovet någorlunda tillgodosett ändå. ;)

Och snyggaste positionen. Det får nog bli en preposition då.

Småländskan sa...

Äntligen!! Ja alltså infon om dina hälar. Som jag längtat och undrat.
Snyggast, position? Nja, alltså... som jag brukar säga "om du är helblind och det är nattsvart, ja då är jag jävligt snygg".

Malde sa...

Maken svarade att jag är alltid snyggast, oavsett position. Jag är tacksam så länge han tänker så. Jag tänker att jag var snyggast förr, just när vi träffades...

nillas liv på pinnen sa...

Carina: Då får det bli med romantisk klänning på i duschen, så får ni båda som ni vill!

Knaster: Det kan jag lätt tänka mig att du är. Speciellt i profil.

PT: :)

Singel: Tänk det är jag också. Och i softad belysning, sådan som det är i spinningsalen.

Kalle: Okej, om du säger så. Annars brukar medelålders människor inte vara så himla snygga när de sover ...

Tjockisen: Jag tror att det är när du krånglar dig ur dykardräkten i vattenbrynet som du är som snyggast. Under vattnet syns du ju inte, dah.

Spader: I alla positioner skulle jag vilja påstå. Alla jag har sett dig i, i alla fall.

Mian: Nej! Det räknas inte som en position. En position är en ställning, exempelvis den du intar när du byter en glödlampa.

Markattan: Alltså, motljus är inte en position, om vi inte snackar solens positioner. Men att dra in magen och skaka ut håret kan väl kanske sägas vara en.

Wintwig: Har vi en språklärare här, månntro? Vilken position är DU snyggast i?

Småländskan: Alla har vi en position som vi är snygga i, även i dagsljus. Det gäller bara att hitta den!

Malde: Så är det med mig också, att jag är snyggast i alla positioner. Vi vann i det där genetiska lotteriet du och jag, helt enkelt!

DDT sa...

Klart att jag syns! Av andra som befinner sig under vattnet. Sälar och valar och dykare och sjöborrar till exempel.

Mette sa...

Min bror (som vanligtvis är väldigt snäll) sa en gång till mig att i Australien skulle till och med jag vara snygg (för där var alla brudar fula). Så jag får väl leta upp någon lämplig GPS-position som svar.

Kan vara i samband med att jag var arg för att han låtit golvsvabben växa fast i duschen när han lånade min lägenhet en period, han tyckte att jag var en fånig tant, fast vi bara var i 20-23-årsåldern :-)

Markattan sa...

Kom att tänka på att det är länge sen vi fick någon information om Nilla.....

Markattan

Knasterfaster sa...

Det var länge sedan jag hörde dig sjunga. Det borde vara biodags snart. Äro hälarna helade?

DDT sa...

Jag instämmer med min kompis Markattan. Nu tycker jag att det var väldigt länge sedan vi fick någon information över huvud taget...

Karin sa...

Hej hälsporrarna! Hur har er matte det? Fullt upp med att rätta matteprov inför jul? Hälsa henne att vi väldigt gärna vill att hon ska få ett bra jullov och om hon får en liten stund över är hon välkommen hit. (Ni hälsporrar, däremot, kunde kanske fundera på att flytta någon annanstans? Inget personligt alls, bara ett litet råd i all välmening.)