fredag 9 januari 2015

Förlåt

Men det här kommer bli ett riktigt odrägligt inlägg...

För jag har redan klarat av fyra av mina stordåd. Det gick av bara farten, vilket jag vet är en knal ursäkt, för vem vill vara kompis med en person som uträttar stordåd på stordåd 'av bara farten'? Fy satan, det måste vara en odräglig person, tänker man ju. Och så är det bara lilla jag.

Nåväl.

Följande stordåd är färdiga:

* Äta (lite) mindre godis
* Söka lärarlegitimation innan jag får sparken
* Börja fredagsfika på jobbet
* Köpa sladd och sänka ner kökslampan till normal nivå

Som plåster på såren (och för att ni ska lära er något) ska ni få ett gäng synonymer idag:

knal: skral, fattig, eländig, usel, erbarmlig, ynklig, snöd, underhaltig, vissen

Och lite kemi:

Både diamant och träkol består av kolatomer allena. Skillnaden mellan de båda är bara bindningarna mellan kolatomerna. Vilket kan leda till missuppfattningen att man kan ta en bit träkol, binda om atomerna i den och få en diamant. Men se det går inte.

Säg till om ni vill veta mer.

14 kommentarer:

Realisten sa...

Jag fattar ingenting. Det är ett stordåd i sig. Tycker jag.

reneesfotoblogg sa...

Allt detta på nio dagar? Djävlar vad du måste legat i!

Agneta sa...

Fredagsfika, stordåd??

Spader Madame sa...

Kärlek till din odräglighet. Nu känner jag mig fullärd.

Knasterfaster sa...

Du är förlåten. Nu kan du sänka farten.

Jigglypuffan sa...

Nu får man ju prestationsångest ;-)

Anna Christina sa...

Go, girl. Go ... :)

Marina sa...

Nu blev jag nästan rörd av tacksamhet, som jag har undrat över detta med kolatomer...!

Karin sa...

Så jag har alltså inte en förmögenhet i min vedbod? Vemodigt.

Shamrock sa...

Varför kan man inte det? Binda om kolatomerna alltså?

Kalle Byx sa...

Kolatomer bryr jag mig inte så mycket om men jag vill gärna veta om det snöar på fredag.

nillas liv på pinnen sa...

Realisten: Du får läsa nästa inlägg, då kommer allt klarna. (Hoppas jag.)

Renée: Helt sjukt effektiv har jag varit!

Agneta: Jaaa, det är det! Det tycker jag.

Spader: Det är du inte! Se nästa inlägg.

Knaster: Den här helgen har jag sänkt farten å det grövsta...

Anette: Jag förstår det! Inte många som klarar mitt tempo.

Anna: Nä, nu måste jag ta det lugnt ett tag.

Marina: Och ändå vet du nästan ingenting! Än.

Karin: Tja, det beror ju på hur man ser på det. Tänk att det är kol i form av diamant så kommer du säkert känna dig rikare.

Shamrock: Mycket bra fråga! Kul att ha EN intelligent läsare i alla fall.

Men Kalle! Man kan inte skita i kolatomerna, du består ju av dem. Hela din kropp kryllar av kol. Och jag vet inte om det kommer snöa på fredag. Speciellt inte om det kommer snöa hos dig eftersom jag inte vet var du bor.

DDT sa...

Nu tycker jag att du är lite jobbigt... Jag är inte färdig med något stordåd ännu. Fast jag får väl helt enkelt se dig som en förebild. Som jag brukar alltså. Ett mål att sträva mot. En idol, typ.

nillas liv på pinnen sa...

Tjockisen: Typ, raring!