söndag 3 juni 2018

Inga paralleller i övrigt - up my ass

Jag skulle inte ha skrivit Inga paralleller i övrigt för nu kryllar det av paralleller i mitt huvud.

Ett exempel i mängden:

Meghan Markle har, som bekant, ett förflutet inom skådespeleri. Det har jag också. Jag var tolv, vilket var flera år innan Meggis ens var född. Först hade jag huvudrollen i en bejublad skolpjäs, och sedan spelade jag Askungen i en teatergrupp inne i stan. En kort karriär, men jag hade skådespelartalang, det minns jag tydligt. Min teaterlärare sa att jag snabbt kom in i min roll, och det var nog inte utan anledning. Hade jag fortsatt på den här vägen (vilket jag då hade allvarliga planer på) vet man inte var det hade slutat. Kanske hade jag idag varit gift med Prins Charles. Nej, jag skojar bara, han verkar inte vara någon lustigkurre precis. Och det är ju jag.

3 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Vilken tur att du inte fortsatte och gifte dig med prins Charles ;)

Markattan sa...

Hu, Prins Charles.... 😬
Det var allt bra gjort av dig, enastående, att skippa skådespelarkarriären för att undgå den tråkmånsen.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Kalle Byx: Ja? Det är nog inte så kul att vara gift med honom!

Markattan: Ja! Det var precis därför jag la ner min skådespelarkarriär.