onsdag 23 januari 2019

Skåne tycker att den ska stå i bokhyllan

Ytterligare en snygg grej i mitt badrum, som inte är så funktionell som man kanske skulle önska, är min tvålpump. Köpte den i Dublin för några år sedan, på en liten fin bakgata.

Problemet är att hålet där tvålen ska komma ut har en tendens att täppas igen. Det är inte praktiskt. Om man då pumpar på för kung och fosterland kommer tvålen farande i en stråle som landar på magen. Det har hänt Skåne ett antal gånger vilket lett till diverse gnäll.


Men jag vänder mig mot idén att någon ska bytas ut bara för att den inte är funktionell. I synnerhet när den är så snygg! Jag tänker också att allt inte ska vara så jävla perfekt.

3 kommentarer:

DDT sa...

Jag är lite grand på Skånes sida just i den här frågan. Det är ju himla irriterande att få kladdig tvål på tröjan när man har bråttom. Fast mest är jag ju på din sida. Av ren princip. Man kan ju inte byta ledstjärna bara så där.

Markattan sa...

Nu blev jag villrådig.
Vem ska man tro på?
Se tidigare kommentar.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

DDT: En ledstjärna är en ledstjärna, det är inget man dribblar runt med!

Markattan: Du ska tro på mig. Jag har alltid rätt.