söndag 22 september 2019

Då har jag krockat också då

En ytterst liten krock, men ändå. Touchade en annan bil när jag backade ut ur en parkeringsruta, och det får man inte göra. Gubevars. Själv tycker jag att det hade varit värre om jag hade kört på en bil i hög fart, men det sa jag inte.

Nu blir det verkstad, speciellt för min bil som fick en repa. Därefter kommer den här fadäsen övergå till ett lärdomstillfälle. Och då kommer jag vara glad att det här hände, så att jag fick lära mig något nytt.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jamen så bra, då har du det gjort, i ordnade former!

Jag har på sistone bara skrynklat till min egen bil och det är ju en helt annan sak. Man kan skälla på sig själv en stund för sin drumlighet, hitta försonande omständigheter och så är det bra med det. När en annan bil är inblandad blir det mer av en utmaning. Senast jag gjorde något sådant hade jag turen att backa på en rallyförares bil och han tyckte bara det var klädsamt med några bucklor till på sin bil. Testa det om du får chansen!

Anna Christina sa...

Ajdå. Krockar är aldrig kul men skönt ändå att det gick bra. Själv kom jag för några år sedan i närkontakt med en bil i vansinnesfärd. Några onyktra ynglingar som fick för sig att köra rally inne i stan och jag hade oturen att komma i deras väg. Den erfarenheten hade jag kunnat vara utan, känner jag.