torsdag 28 november 2019

November del 9 - avdelningen kristerapi

Det är fortfarande november.

Helt otroligt, man fattar inte hur det är möjligt. Molntäcket (den grå sörjan i luften) släpar i backen och mörkret firar dagligen nya triumfer. Årets skitmånad alla kategorier, skulle jag utbrista om inte januari vore ännu värre. Januari är verkligen värst. Varför finns ens den månaden? Där kan vi snacka grått och meningslöst.

December är ju inte heller så jävla kul om man ska vara ärlig. Det är förvisso skönt att vara ledig mellan jul och nyår men jag spyr redan nu när jag tänker på alla chokladaskar. Alladin - allvarligt talat! Förstör hela julen för mig.

Februari däremot, det är en trevlig månad. Lite lagom på alla sätt och vis. Julen är utstädad och mörkret lättar. Våren lurar runt hörnet. Maginfluensorna avlöser varandra, vilket ger oss perspektiv på livet. Inget är som ett friskt glas vatten när man legat och spytt i ett dygn, som jag alltid brukar säga. Då förstår man vad som är viktigt i livet.

Känns skönt att avsluta detta inlägg i positiv anda, så nu skriver jag inget mer ikväll.

Inga kommentarer: