måndag 13 april 2020

Benny och Britta del 11

Britta: 'Neeeeeeeej!'

Benny hoppar till och slår hakan i sin laptop så att glasögonen halkar ner till nästippen. De sitter inte bra hans glasögon, bakom höger öra borde bågen böjas till, men det har inte blivit av.

Benny: 'Vad händer?'

Britta: 'De kramade varandra!'

Benny: 'Ja? Det där programmet spelades ju in förra sommaren, eller vad det kan ha varit.'

Britta: 'Det vet jag väl, men det kändes ändå inte bra.'

Benny: 'Nej, det förstås ...'

Britta: 'Jag tror inte att folk kommer börja krama varandra igen efter det här ...'

Benny: 'Jodå.'

Britta: 'Sina närstående, ja, men inte kreti och pleti.'

Benny: 'Jodå.'

Britta: 'Alla kommer vara rädda för nästa pandemi.'

Benny: 'Nästa pandemi? Vad menar du?'

Britta: 'Det kommer fler pandemier, har du inte hört det?'

Benny: 'Nej? När då?'

Britta: 'Ingen vet, inte ens experterna. Men att det kommer fler, det råder det inget tvivel om.'

Benny: 'Åh nej, ska man behöva isolera sig igen då?'

Britta: 'Det kan du räkna kallt med. Vi blir inte yngre heller, tyvärr, och ju äldre vi blir desto mer måste vi isolera oss.'

Benny: 'Åh, fy fan ...'

Britta: 'Svär du? Det var inte likt dig.'

Benny: 'Jag blir deprimerad när du säger att det kommer fler pandemier, det hade jag inte räknat med ...'

Britta: 'Så blir det.'

Benny: 'Det är tolv år kvar tills vi blir sjuttio, vore det inte klokt att redan börja hålla sig på sin kant?'

Britta: 'Det är det jag också funderar på. Man kanske skulle flytta ut på landet rentav.'

Benny: 'Då kan vi odla våra egna grönsaker och skaffa höns.'

Britta: 'Ja, då kan du få dina efterlängtade höns ... Blir du glad då?'

Benny: 'Jag skulle gärna vilja ha höns, det har jag velat ända sedan jag var liten.'

Britta: 'Tack, jag vet.'

Benny: 'Pärlhöns.'

Britta: 'Bara de värper ätbara ägg så är jag nöjd.'

Benny: 'Det gör de, oroa dig inte. Det är ägg med en något annorlunda form, men de är normalstora och goda. Frågan är bara varifrån vi ska få kaviaren om livsmedelsförsörjningen störs.'

Britta: 'Jag äter inte ägg utan kaviar.'

Benny: 'Nej, det var just det jag tänkte på.'

3 kommentarer:

Karin sa...

Men kära nån, varthän barkar detta?! Ska dom ... nej, det ska dom väl ändå inte! Väl?

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Ska de VAAAD? Nu blir jag nyfiken!

Karin sa...

Flytta ihop i samma sovrum igen ...