lördag 11 februari 2023

Samboliv

Skåne: Har du vitpeppar här någonstans?

Jag: Vitpeppar?

Skåne: Ja?

Jag: Nej, jag kör inte med vitpeppar.

Skåne (mumlar uppgivet): Nä, nä ... lite märkligt ändå ...


Vi bor för närvarande tillsammans i min lägenhet i stan. Bra träning inför samboendet som kommer bli verklighet i vårt utbyggda hus.

Om vi ska definiera de problem som kan uppstå när vi flyttat ihop:

1. Skåne har behov av en grundläggande utrustning i sitt hem. Om det exempelvis inte finns någon vitpeppar så gungar hans tillvaro.

2. Skåne är en ordningssam person. En 'var sak på sin plats'-kille. Gulligt, men det kan onekligen leda till komplikationer.

3. Skåne vill att ett hem ska vara funktionellt. Exempelvis blir han frustrerad när han öppnar ett skåp och det ramlar ut matlådor.

Kommer det vara möjligt att lösa dessa problem? Det är frågan.

2 kommentarer:

Karin sa...

Grundutrustning, ordning och funktionalitet. Fina grejer – grattis! Sen kan du ta på dig rollen att piffa tillvaron med lite oförutsägbarhet och överraskningsmoment. Det blir bra det där!

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Ja, jag tänker att det enda jag egentligen behöver göra är att hålla mig ur vägen när det är dags för hushållsarbete och slikt. Jag kan ta hand om andra grejer. Klippa gräs och köra bil. Blogga och göra plankan.