söndag 22 augusti 2010

Det finns för många surpickar

Man kan faktiskt inte gå till samma korsning tre dagar i rad. Det skulle liksom se lite dumt ut. Det kom jag på idag när jag skulle till att gå dit.
Men. Jag ska i alla fall lämna in en motion till fullmäktige om att de döper den där korsningen till Nillas korsning.  Faktum är att jag för många herrans år sedan gjorde en annan fadäs där. Eller fadäs och fadäs... Man kan ju inte precis säga att det var mitt fel. Jag var ute på en uppkörning när jag skulle köra ut från Stora torget just vid denna gudsförgätna korsning. Grejen är att det finns två utvägar. Skulle jag vilja påstå. Men det tyckte inte uppkörningssynemannen (visst heter det så?) som tyckte att den ena utvägen var till för de som ville in på torget. Så han ställde sig på sin fuskbroms när jag valde den vägen. Bara för det gav han mig inget körkort, så jag är fortfarande irriterad på honom. Surpick!
Imorgon drar jag söderut. Med tåg.

13 kommentarer:

Singelmamman sa...

Har du kollat min fråga i mejlet? Och jag tycker absolut att du bör få ge namn till korsningen!

XXX sa...

Ajdå, grejen med körkort är att man ska ta det i Ljusdal, där fanns på den tiden jag tog körkort endast en korsning! Och den kunde man inte köra fel i...eller jag kunde iallafall inte. Däremot fick jag motorstopp i den dagen innan uppkörning rakt framför en polisbil. Det gjorde inte nerverna lungare.

Malla sa...

Nillas korsning tycker jag är ett utmärkt namn! :)

Fru Venus sa...

Namnge korsningen eter dig och byt ut surpicken!

Osloskånskan sa...

Ah va' faen?! Lät du dej slåss ner av den bobben? Körde du inte upp igen?

Agneta sa...

Äh, det där med olika vägar vid ett torg är överskattat. Det går lika bra att köra på cykelbanan, det har jag råkat göra.
Inte alla som tyckte som jag där kan jag säga. Bah!

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Jag har svarat dig!

Tvillingen: Ljusdal, sa du? *antecknar*

Malla: Tack min supporter!

Fru Venus: Han kanske är död nu. Kan mycket väl vara så.

Oslo: Nänä, jag klubbade ner honom efteråt med växelspaken.

Stortosmått: Men är det du så får väl folk flytta på sig! Det skulle i alla fall jag göra.

Snäckskalsdalen. sa...

Det blir ju kanonbra med en skrivelse, du är ju ledig för att skriva!
Kram

Knasterfaster sa...

Jag ska alltid säga Nillas korsning och så småningom tror alla att den alltid hetat så.

nillas liv på pinnen sa...

Snäckis: Ja, det blir två flugor i en smäll, kan man säga! =)

Knasterfaster: Tack! Jag känner att jag kan lita på dig. Sätter du upp flygblad på sjukhusets anslagstavlor också?

Selma sa...

Nämen allvarligt, körde du inte upp igen? Jag tycker det hör till att köra upp två gånger så att det blir ordentligt gjort.

Shamrock sa...

Om du fortsätter att gå dit i tid och otid kommer du snart att klassas som en byfåne. "Du vet hon som står i korsningen" kommer de att säga om dig på stan... ;)

Knasterfaster sa...

Eftersom jag var 57% miljöpartist igår så tänker jag mejla alla på hela sjukhuset istället och längst ned i mejlet ska det stå "skriv inte ut detta mejl på papper - tänk på miljön!" (Det blir ett rött streck under ordet miljöpartist (prova skriv det får du se). Jag vet inte om jag vill vara något som inte finns).