onsdag 3 november 2010

Men va fan liksom!

Jag får inte tjänstledigt.
Min chef orerade vitt och brett om hur mycket jag behövs på jobbet och mina fantastiska förmågor, så pass att jag blev  lite ställd. Inte över att jag är fantastisk, det vet jag ju, men att han så badly vill ha mig tillbaka. Som om jag vore oumbärlig.
Ja, det är faktiskt sant. Inte bara skryt.
Men jag vill ju SKRIVA!
Jag frågade om han kunde tänka sig att jag jobbade halvtid dårå, om jag absolut måste jobba, och han sa att han skulle fundera på det. Mer än halvtid vill jag inte jobba! Vill verkligen inte.
Och man måste ju tänka på min lilla beiga hjärteroman också, den lilla älsklingen.
Suck.

20 kommentarer:

Lena sa...

Sicken dålig chef!!! Klart att du ska ha tjänsteledigt!! Men han vill väl inte vara utan dig:)


Kram

Lena

Knasterfaster sa...

Suck! Vilken förbaskat dålig chef du har. Fattar den inte att det blir förvirrande för de som är på ditt jobb om du bara är där till hälften. Så kan de ju inte ha det. Det kommer att påverka resultaten. Du måste få fortsätta vara hemma helt för din egen och arbetsplatsen skull. Jag börjar leta pinne till mitt plakat nu.

Agneta sa...

Låt honom läsa den lilla Beiga. Då kommer han ge dig livslång ledighet!

* M E T T E * sa...

VA! Vinn på V75 och säg upp dig istället. För bövelen. Tala om vilken häst du satsar på så ska jag viska ett och annat i dess öra. Kanske den får vara med i din roman då, till exempel?

XXX sa...

Dags för löneförhandling då med andra ord!

Klankis sa...

Mäh, byt jobb *klapp klapp klapp* byt jobb *klapp klapp klapp*

Åsa Hellberg sa...

Ja, som jag längtar!

Titti sa...

Förmodligen är din vikarie helt kass. Det är därför han smörar så.

(skämtade bara)

SJÄLVKLART ÄR DU SKOLANS BÄSTA LÄRARE!
Men det finns faktiskt annat i livet än det dagliga arbetet...
Är han en bra chef så förstår han det och fixar och trixar så att du kan jobba deltid.

Följ din dröm Nilla! :)

kramen

Mika sa...

...oj vad dumt...

Vad gör fröken Nilla nu då? (eller är det fru?)
Hoppas att han går med på halvtid. Annars en enorm löneökning (...så du blir så dyr att han inte kan betala mer än halvtid för dig...)

Kanske säger fröken/frun upp sig? Kan fröken/frun det?

...oh vad spännande! Längtar redan efter uppdateringar på detta ämne!

♥ Carina ♥ sa...

Men jäkla skit!! Ska du måsta lida för att du är bäst och oumbärligt?
Vad surt!

Anonym sa...

Satan!!!! Och nu får vi förmodligen vänta ännu längre på din debutroman.
/Småländskan

Gafflan sa...

MEN HERREGUUUUUUD! JAG behöver verkligen få läsa dina böcker och då kan du absolut inte jobba! Tänkte han inte på det dårå?!
Ok, för halvtid men jag tycker, seriöst, att du kunde fått lite mer tjänstledigt faktiskt.

Singelmamman sa...

Jag har två pinnar, Knasterfaster kan få en av mig så har vi varsin. Och fixa plakat är jag bra på, det vet du Nilla!

Ok, men snart har jag väldigt ont om böcker att läsa så...

Malla sa...

Åh nej! Hoppas han går med på halvtid!

Knaada sa...

Den hemska tvillingen sa vä det egentligen, snacka om förhandlingsläge :)

nillas liv på pinnen sa...

Lena: Han vill inte vara utan mig, det är helt uppenbart.

Knaster: Leta på du!

Stortosmått: Hm, jag är inte säker på att han tillhör min läsekrets...

Mette: Eller så kan du få vara med i den! =D

Tvillingen: Jo, fast det är ju inte dags förrän någon gång i vår...

Klankis: Du tycker det? Om jag hade lite mer vågad approach till livet. Alltså, den är ju rätt vågad men ännu mer, liksom.

Åsa: Jag med! Suckosuckosucko. Jag måste dra upp skrivtempot, tror jag.

Titti: Jag hoppas verkligen att jag får joba halvtid! Mitt skrivande släpper jag inte i första taget för det gör mig lycklig.

Mika: Jag vågar inte säga upp mig. Inte än i alla fall...*cliffhanger*

Carina: Ja, men eller hur!? Helt galet.

Småländskan: Kan vara så...suck.

Gafflan: Nähä? Måste du? Va kul!

Singel: Jag vet ingen som är så bra på att fixa plakat som du! NOBODY!

Malla: Annars jävlar...

Knaada: Måste här påminna om att jag jobbar inom offentliga sektorn. I den vet vi inte vad förhandlingsläge är för det finns inga.

Märta sa...

Sicken dum chef! Iofs förståeligt att han vill ha tillbaka en kompetent och bra lärare.. Men ändå!

Spader Madame sa...

Har chefen helt hål i huvudet? Så klart att du är oumbärlig - det visste vi ju redan. Va fan? Ska chefen tänka lika länge den här gången?

* M E T T E * sa...

Stupidity leak, säger jag, igen. Han kan dra sig baklänges. Fick ett tips från en lärarkompis idag; om du studerar kan din chef inte säga nej till tjänstledighet, det är olagligt. Så jag tycker du ska ta och ta en skrivarkurs till - och skulle du inte hinna bli klar eller få några poäng för att din beige roman vill ha all din uppmärksamhet, kan han inte säga någonting alls för det finns inga krav på prestation, liksom.

Good idea, jaaa...?

Madlar sa...

Men oj, förstår han inte att din känsliga konstnärssjäl förtvinar o dör om du måste jobba hela dagarna, hela veckan?