söndag 10 januari 2021

Ett nytt fräscht år

Okej, det har börjat lite klent, men som jag brukar säga; då kan det ju bara bli bättre. Så småningom, i alla fall. Och när det gäller Trump kan jag faktiskt relatera, för jag är också dålig förlorare. Så dålig att jag undviker att ge mig in i tävlingar, och det är väl det rådet jag skulle ge honom om han hade tid att lyssna: GE DIG INTE IN I TÄVLINGAR. Vän av ordning skulle kanske säga att ett demokratiskt presidentval inte är någon tävling, men då vet hen inte vad det är att ha TÄVLINGSINSTINKT.

Sen har vi Covid också, som hänger som ett litet skitmoln över entrén till 2021, det måste man ändå säga. SKITMOLN.

Men annars känns det nya året nytt, fräscht och hoppfullt.

Om man bortser från den ökande arbetslösheten och alla problem som den medför. Man undrar ju också hur i helvete statskassan kommer se ut när Covid är över. När jag blundar fylls jag av en tom, ekande känsla, men jag är ju inte synsk så hur ska jag kunna veta.

Nåja. God fortsättning på er!

Inga kommentarer: