tisdag 28 september 2010

Dagens börsnoteringar

Jag längtar sönder efter den här tiden imorgon för då kommer min migrän släppa.
Just nu känns det som att jag har en stor sten intryckt mellan hjärnan och skallbenet. Då, imorgon eftermiddag, kommer jag ha lite sockerdrickakänsla i huvudet, som kolsyrabubblor som stiger och sen, poff, är huvudvärken borta.

För övrigt har en grävskopa grävt ett hål i asfalten lite längre ner på min gata idag. Inte lika spännande som igår men jag tänkte att ni ville veta i alla fall.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, vi vill veta allt spännande som händer på din gata! Minns en f.d. arbetskamrat, en ung kille, som skämdes över sin mamma. Denna mamma, boendes i en liten by på landet, kollade alltid reg.nr. på bilarna som körde där på deras bygata. Sen ringde hon Vägverket, Länsstyrelsen (el. vem man ringde då), kollade vem som var ägare till bilen ifråga... Ja, det är ju så det är. Man har inte roligare än man gör sig. Varken i stan eller på landet.
/Småländskan

nillas liv på pinnen sa...

Småländskan: Haha, den tantan är (var) ju tom ett strå vassare än jag! Men nu fick jag en idé! =)

Madlar sa...

Aldrig haft migrän, låter väldigt jobbigt. Tycker det är tillräckligt besvärligt med rödvinsskallebank som kan inträda vissa söndagmornar.

Anonym sa...

Vad kul alltså, att vara en idésprutare, det jag ofta var förr i tiden, då det begav sig. Vill gärna veta vad för slags idé du fick efter min kommentar.
/Småländskan, som jobbat på en gymnasieskola nära mig

Knasterfaster sa...

Jag tycker att det alltid grävs på någon av gatorna där i dina kvarter! På den långa vägen som börjar på E och slutar på a. (Där landstinget har kontor) har det varit ständiga grävarbeten så länge jag kan minnas. En av mina fastrar hade en polisradio i vardagsrummet som alltid stod på. Där hördes allt som hade med polisingripanden att göra. Den hade hon bara för att hon var nyfiken. Hon var inte polis. (Inte vad jag vet i alla fall. Hon kanske var hemlig polis!?)

Katarina sa...

Den där grävskopan verkar inte riktigt passa ihop med den där stenen du har intryckt i pannan.

Om du inte kan få den att gräva ut stenen förstås.

Det där med migrän verkar inget kul alls, men de där kolsyrabubblorna i huvudet låter trots det lite spännande.

Hoppas du mår bättre redan nu.

Lysande ögonblick! sa...

Migrän är verkligen inte kul Jag får det några gånger per år. Inte roligt. Hoppas det släpper snart och att du kan hitta energi.

Märta sa...

Migrän är aldrig skoj. Krya på dig!Och tur det händer så mycket på din gata så du får inspiration till ditt skrivande. På min gata finns det inga grävskopor. Knappt asfalt om jag ska vara ärlig!

Magica de Hex sa...

Hade migrän i åratal tills jag skaffade mig en bettskena. BORTA!!!

Singelmamman sa...

Attans vad det händer mycket i ditt liv! Ser fram emot att höra allt när vi ses!

Spader Madame sa...

Ett hål minsann! Bättre hål i asfalten än hål i huvudet? Imorgon är en bra dag!

nillas liv på pinnen sa...

Madlar: Usch, rödvin dricker jag inte.

Småländskan: Att skriva upp regestreringsnumren på bilar som åker förbi och sen ringa Vägverket! ;)

Knaster: Ja, alltid! Fatta vad många gånger jag svurit när jag cyklat in till jobbet på mornarna.
Var kom fastern och polisradion in i sammanhanget?

Katarina: Kolsyrabubblorna är som champagnebubbel! Lika härligt, alltså.

Alexandra: Skulle verkligen behöva energi! Tar nog ett par dagar innan jag är fit for fight igen.

Märta: Minst en gång om dagen händer det något på min gata, faktiskt.

Magica: Köpte dyr bettskena för några år sedan som inte hjälpte ett skit. Ångrar att jag inte gick tillbaka till tandläkaren med den och körde ner den i halsen på honom.

Singelmamman: Ja, det är bäst att du håller i dig! Det är allt jag har att säga i nuläget.

Spader: Imorgon tror jag banne mig att jag ska gå och kolla på det där hålet. Kanske till och med fråga vad det ska vara till för.