onsdag 15 augusti 2012

Det är bara onsdag

Åh, fredag, tänkte jag när jag slog upp mina korpgluggar för en timme sedan. Först när jag micklade med min frukost kom jag på att det bara är onsdag. (Va? Va? Va?) Vilket innebär att jag bara jobbat två dagar den här veckan! Och att jag har tre kvar innan jag kan vingla hem på min cykel och vara helgledig? Helt obegripligt. Jag brukar klaga på att tiden går för fort, kanske är det här mitt straff.

Hur som haver, den här hösten kan inte annat än bli bra. Jag har fått mitt schema och inser att mitt liv kommer ha finaste stadgan ever. Tänk excelblad, travbana och spjälsäng med lock på. Jag vet var och när jag ska vara, från måndag morgon till fredag eftermiddag varenda vecka fram till jul, och det känns tryggt. Tvångströjekänslan kommer säkert ebba ut fram emot november. Och mitt förstånd kommer jag behålla eftersom jag har den stora lyckan att ha elever i mina schemarutor. Elever är guds gåva till mänskligheten, letmetellya. Utan dem vore risken överhängande att jag blevo galen på riktigt. De kommer på måndag, thankgod.

14 kommentarer:

Singelmamman sa...

Bara onsdag säger du. Toppen! Det betyder alltså tre, inkl denna dag, semesterdagar kvar.
Din höst låter lysande.

Åsa Hellberg sa...

Bra inställning, Nilla!

cat sa...

Jag tycker också att det är konstigt att det bara är onsdag. Men just nu sitter jag och peppar mig med att nästan halva veckan är gjord.

Agneta sa...

Skönt att det bara är onsdag, dessutom skiner solen och jag känner mig GLAD!
Du ska se att det snart är mitten av mörka november. Svisch kommer det säga.

Spader Madame sa...

word! En skola utan elever vore som en institution med dårar. När eleverna är där blir det lite utjämnat. Liksom.

Miss Upsey Daisy sa...

Spaders kommentar ovan är lysande!

Magica de Hex sa...

Vill också ha elever, det verkar mycket kuligare...

Kalle Byx sa...

I morgon är det torsdag.

Karin sa...

Utan elever stannar skolan…

Knasterfaster sa...

Excelblad, travbana och spjälsäng med lock på. Jag älskar den meningen! (Väldigt mycket ångest inbyggt i den).

Anonym sa...

Japp visst går det fortare och bättre med elever omkring sig.
Frågan är bara om eleverna oxå vill det?
Byta sommarlov mot skola alltså?
Ha en fin vecka ändå
Ann-Louisekram

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Tycker du verkligen att den låter lysande? Jag är osäker.

Åsa: Nej, nej, det är ingen inställning!

Cat: Snart helg! Kan man nästan säga.

Agneta: Men, öööh! Påminn mig inte om att man kan avstå från att jobba.

Spader: Precis, Spader! Det märks att du vet vad du snackar om.

MUD: Briljant!

Magica: Skaffa dig då. De lyser onekligen upp det vardagliga harvandet. Åtminstone mina elever, jag vet inte om dina skulle vara lika bra dock?

Kalle: Tack för informationen! Då vet jag att jag ska gå till jobbet imorgon också.

Karin: Ja, inte blir det mycket vett kvar i alla fall.

Knaster: Ångest var rätta ordet. :)

Guldkorn: Mina elever vill inget hellre än att komma till skolan och träffa mig. Antar jag.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Elever är guldkorn i författarvardagen! I all synnerhet älskar jag författarbesöken i femte klass med dessa underbara roliga smarta frågvisa ungar1

nillas liv på pinnen sa...

Eva: Mina elever är tonåringar, och det är en ynnest att få ha med dem att göra! :)