lördag 28 juni 2014

Idag har solen gassat hos mig

Skoja bara.

Det är så mycket regn och kyla här att jag tagit fram min vinterkappa. Och springa i det här vädret kommer inte på fråga. Fortsätter regnandet (och, ja, det ska det) är det nog inte många som kommer springa halvmaran i september. Man behöver ju kunna träna inför en sådan.

I brist på springträning har min springboksuppladdning idag fått ett uppsving; fick biografin Ät och spring av en person på en pizzeria (där jag var och åt pizza). Boken skildrar utvecklingen från 'soffpotatis till ultramaratonlöpare'. En ultramaratonlöpare springer lopp som har längden sexton till tjugo mil. Sexton till tjugo mil. Ja ... bara hälen och min höftmuskel återhämtar sig från mina femkilometerslopp så  ska jag väl kunna pressa upp distansen. Apselut.

10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag har hört från en säker källa att det går att springa i långsamt samtalstempo. Det tycker jag låter bra inför framtiden! (Den sista meningen kom från en reklamfilm för tvättmedel).

Spader Madame sa...

Men Nilla! Du är solen i mitt liv. Eller i alla fall en stråle. Du tänker väl hålla dig på plats vecka 31? Jag tänker mig att vi inte springer så mycket?

Marina sa...

16 till 20 mil, ja det låter väl fullt normalt...eller...???

Markattan sa...

Ja var och en blir ju salig på sin sort.

Markattan

pralinen sa...

Regn kan inte heller kallas anledning.... Du har väl hört hur syrebrist luften blir när det regnar, svalkar skönt oxå ;)

DDT sa...

Själv funderar jag på att börja med orientering. Fast med tanke på att jag går vilse i större ica-butiker så är det kanske en dålig idé?

PT:n sa...

Läsa sig till inspiration är bra i väntan på att senaste istiden ska vika hädan!

cat sa...

Kämpa på bara!

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Va? Vem har sagt det? Va?

Spader: 'Eller i alla fall en stråle'? Det var lite snålt, måste jag säga. Jag är på plats vecka 31, i alla fall...

Marina: Tycker du...?

Markattan: De sover nog gott efter ett sådant pass, i alla fall. Så har man sömnproblem kan det vara en lösning.

Pralinen: Blir det syrebrist när det regnar? Ännu en anledning att stanna inne, alltså!

Tjockisen: Du kan ju börja med en bana runt ditt lilla hus, och sedan, med åren, steg för steg utöka i cirklar tills du kommer till din äng. Ja?

PT: Man får onekligen göra det bästa av den här svåra situationen. Att stanna i sängen med en bok låter som ett tänkbart alternativ.

pralinen sa...

den där paddan - ändrar till brist när jag skriver rikt... men det förstod du nog ;-) ut i regnet bara...