fredag 1 december 2017

Ny månad - nytt bloggliv!

Nu ska jag börja skriva meningsfulla inlägg. Vart och ett av dem ska innehålla något verkligt läsvärt. Super-duper läsvärt. En ny upptäckt, en insikt presenterad ur multipla perspektiv eller en extra begåvad förklaring av en livsgåta, till exempel. Och dessa förslag är bara toppen på det blivande isberget!

Endast understundom kommer jag tillåta mig att tramsa runt. Endast ibland. För man får ju tänka på att livet är kort och att man vill göra ett seriöst avtryck innan man går vidare. Det är helt enkelt dags att börja fundera på hur man vill bli ihågkommen. Som en tramsmaja eller som en extremt intelligent och genomarbetad person?

5 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Visst. Man vill ge ett seriöst intryck. Liksom.

Katarina sa...

Som en intelligent tramsmaja? Genomarbetad låter ju lite tråkigt. Men hur det än blir med det: Hurra för att du ska fortsätta blogga regelbundet.

reneesfotoblogg sa...

Kliv av kuskbocken (sa alltid min farmor) och sänk dig ner till min nivå så kan vi väl mötas på halva vägen. För intelligenta och genomarbetade personer är så djävla tråkiga. Puss o Kram! Nej, det går ju inte var så sant, det får räcka med vinkivink!

Markattan sa...

Ser jag fram emot, genomtänkt och extremt intelligent,heeela december 💞

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Kalle: Man gör sitt bästa!

Katarina: Intelligent tramsmaja, låter det verkligen bra? Jag är skeptisk. Det är 'tramsmaja' som gör mig osäker, kanske man byta ut det mot ljushuvud, eller nåt.

Renée: Jag kliver av mina höga hästar gång på gång, eftersom jag inser att lite ödmjukhet är klädsamt. Men vips sitter jag där uppe igen! Utan en aning om hur det gick till.

Markattan: Kan inte bli mycket mer intelligent än det är i mina inlägg! Det är så jag tänker.