söndag 17 december 2017

Snart dags för nyårsviljor

Snart är det nyår, och alltså dags att fundera över strävandemålen för nästa år.

Nej, jag skojar bara. Fy fan, för strävandemål. Jag hatar att sträva. Bara ordet ger mig rysningar. Det ger mig associationer till friktionen som uppstår när man gnider sträva material mot varandra.

Men inför det nya året - vad kan man göra för att bli en bättre människa?

Nej, jag skojar bara! Herregud. Bli en ’bättre’ människa vill jag verkligen inte. Vilken mardröm. Jag får huvudvärk av bara tanken. (En huvudvärk som får läggas till den jag redan har på grund av elva timmar i tub över Atlanten, sex timmars tidsomställning och Bogotas 2 900 m ö h)

Men jag menar - vad vill jag göra nästa år?

Övningsköra med Skåne
Galoppera mera
Arbeta mindre

Det borde väl gå att få till?

Men nu lite Treo.

2 kommentarer:

Markattan sa...

En bra målsättning är att göra mer av det som får en att må bra.
Inget strävansmål... var har du fått det ifrån, och bättre människa, hur skulle det se ut?

Markattan

DDT sa...

Det där låter som en väldigt bra plan.
För övrigt håller jag med markattan. Och det vore direkt osolidariskt av dig att bli en bättre människa. Som om vi andra inte hade det jobbigt nog med att försöka leva upp det nästan omöjliga ideal du sätter. Va?