måndag 9 april 2018

Veckans TV-krönika

Jag älskar Gift vid första ögonkastet, det är ett av de bästa TV-programmen någonsin. Det är romantiskt, informativt, berörande och har helt underbar bakgrundsmusik.

Så tråkigt bara att det går åt helvete för alla Gifta-vid-första-ögonkastet par. Förr eller senare - det går åt helvete! Trots att de får ALLT serverat. Bröllop, bröllopsresa, ihopflyttningsdatum, familjeterapeut, sexolog, små tips på romantiska utflykter man kan göra för att hålla glöden vid liv och jag vet inte vad. Skrivit kontrakt har de också, på att de verkligen ska försöka sitt yttersta för att bli kär.

Men nej.

Vad är det för fel på dem?

Om jag hade blivit ihopmatchad och gift med Skåne vid första ögonkastet hade min ödmjukhet och tacksamhet inte vetat några gränser. Självklart hade jag gjort allt för att bli kär, och hade jag inte blivit det ändå hade jag försökt lite till. Och lite till och lite till och lite till och lite till och ... ja, ni fattar - till slut hade jag blivit kär. Det är jag helt säker på.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Visst är det konstigt?
Jag fattar inte alls hur de bär sig åt.

Markattan

DDT sa...

Men tänk om du hade blivit ihopmatchad med Medelpad? Hur hade det gått då?

Anna Christina sa...

Obegripligt. Åtminstone för mig som läser detta inlägg och inte ens har sett programmet. 😄

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: Näe! Helt otroligt är det.

DDT: Medelpad? När Skåne finns? Aldrig i livet.

AC: Du måste kolla på det! Annars går du miste om något fantastiskt.