måndag 27 april 2020

Benny och Britta del 14

Britta: Äntligen måndag! Idag är det presskonferens.

Benny slår upp sina ljusgrå och ser Brittas ryggtavla på sängkanten. En ovanlig syn, han blinkar och tar in den. Han har legat vaken större delen av natten, av oro för att börja snarka.

Benny: Har du sovit gott?

Britta: Ja, förutom när du väckte mig med ditt snarkande.

Benny vet inte vad han ska svara, han har ju knappt sovit?

Benny: Det var tråkigt att höra.

Britta: Du måste söka hjälp.

Benny: Du snarkade också litegrann.

Britta: Va?

Benny: Bara lite.

Britta: Du menar att jag andades? Det är tillåtet.

Det var knappt att Benny gjorde det; andades alltså. Endast ljudlösa, ytliga andetag, minut efter minut, timme efter timme. Tänker han.

Britta: Idag är det Sofia också, det ska bli skönt. Jag har fortfarande träningsvärk i låren från i fredags, mumma för musklerna.

Benny: Jag tror jag sover en stund till, när är hennes pass?

Britta: Men herregud, ska du sova ännu mer? Det är inte bra att sova för mycket! Det ger huvudvärk.

Benny: Nja, jag har ju aldrig huvudvärk ...

Britta: Nej, men du kan få. Upp och hoppa nu!

2 kommentarer:

Karin sa...

Säg inte att Britta har en crush på Tegnell! Eller kanske Benny har det? Jag hörde någon bekänna att han hade en gubbcrush på AT ...

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Ja, men vem har inte en relation till Tegnell i dessa dagar? Man kan inte anklaga henne. Eller honom.