onsdag 11 september 2013

Kan man få nya kompisar när man är vuxen?

Jaha, det kan man!

Ikväll, till exempel, har jag skaffat en ny kompis. Hon heter Bodil Malmsten och liksom jag är hon en person som tycker om att skriva. Det var mest hon som pratade den här första träffen vi hade, men det kändes okej. Jag är en god lyssnare och hon hade ett uppdämt behov av att prata om sitt skrivande - något jag verkligen kan relatera till - så jag lät henne hållas.

Sedan fick hon skriva i en av mina böcker, jao. Hon ritade ett hjärta också. När det klickar så klickar det, och rådet jag har att ge när det gäller att skaffa nya kompisar i vuxen ålder är: GO FOR IT!

Men Bodil är min.

12 kommentarer:

Spader Madame sa...

Äntligen. Där fick jag ju mitt svar. Och ja. Håller med, nya kompisar kan man få när man är vuxen. Om man vågar.

Singelmamman sa...

Bodil är en fin kompis. Och att få kompisar i vuxen ålder är lysande.

Sus sa...

Nya kompisar i vuxen ålder is da shit! Som hon som skrivit här ovanför mig till exempel =)

Virriga Vero sa...

Ja, men det är inte lätt. Många nya bekantskaper är ju lättare men riktiga vänner i vuxen ålder, ja som sagt, om man vågar.

Anonym sa...

Ok, vi håller tassarna borta från Bodil. Budskapet har nått fram. ;)

cat sa...

Jag lovar att inte göra några anspråk på Bodil.

Knasterfaster sa...

Hm. Mark Levengood har ritat ett hjärta åt mig i en av sina böcker men han skickar inga julkort.

Marina sa...

Ok, jag letar reda på någon annan!

Åsa Hellberg sa...

Bodil och du. Låter fint tycker jag.

Titti sa...

Nya kompisar är alltid berikande!
Det svåra är bara att hålla kvar kontakten efter det där första glimrande tillfället.
Jag är jättekompis med Hannu Sarenström. Fast han hör ju aldrig av sig. Men-men, bästisar det är vi!

nillas liv på pinnen sa...

Spader: Va fan, man har väl inget val. Men okej - modigt.

Singel: Lysande!

Sus: Hon är onekligen en kompis av kvalitet.

Virriga vero: Det är bara att blunda och köra!

Littfreaken och Cat: Bra. Men ni kan få läsa hennes böcker.

Knaster: Nej, för han är väl en modern kompis, vetja.

Marina: Ja, det gör du.

Åsa: Eller hur! Som Bill och Bull, till exempel.

Titti: Hannu Sarenström? Google, google.

Nina sa...

Är det DEN Bodil?
För i så fall är jag avis...