lördag 7 september 2013

Rätt svar är LIVET

Och det var Realisten som vann, hurra för henne! Hon är smart hon. Till skillnad från mina andra bloggbesökare. Nej, vad sa jag nu?! Ni är ju jättesmarta allihop. Herregud. Värsta intelligenta skogsvirvlarna.

Hursomhelst. Realisten vinner tre olästa böcker på originalspråk av Alexander McCall Smith. Jag fick dem för några år sedan i present av min dåvarande man, och allvarligt talat de är inte bra. Man kan säga att de suger rätt rejält. Det var därför jag aldrig läste dem och nu vill ge bort dem.

Om Realisten inte heller gillar Mr McCall Smith kan jag säkert hitta några andra böcker, jag håller nämligen på att städa ut ett hus jag bott i och hjälp vad många böcker jag har. Jag kommer inte få plats med alla i min nya lägenhet för den är bara på tre rum och kök och då är det ju en bra idé att dela ut böcker som priser här på min blogg, inte sant? Varje gång jag ställer en medelålderskrisfråga i min frågespalt så pang tjoff vinner någon en dålig bok. Eller, alltså, inte en dålig bok bara en bok jag tycker är dålig. En mycket liten men ändå berumpelig skillnad.

Nu är frågan om Realisten fattar att hon ska ge mig sin adress?

16 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Om du bara ger bort d-å-l-i-g-a böcker, så hoppas jag verkligen att du inte ger bort min ...!

Eva H sa...

Fi faen vilken diskriminering - mitt svar var ju jättebra. Inte för jag vill ha dina avdankade böcker, har för många själv som det är - men ändå....

Åsa Hellberg sa...

Och jag fick förstås inget pris, trots att du skulle kolla mitt svar (och naturligtvis ge mig rätt. Livet? Va fan????)

Katarina sa...

Tre böcker av McCall Smith som suger rejält? Ge mig titlarna och jag ska eventuellt låta bli att läsa lusen av dig.

För det finns en som jag tyckte var ganska trist. Men annars tycker jag nog att hans böcker är charmiga och en välkommen omväxling till allt annat hårt och realistiskt som kan hittas i bokhyllan.

Realisten sa...

Frågan är om Realisten är så smart så hon låter bli att ge dig sin adress så hon slipper få tre dåliga böcker. För det kan väl inte vara så att du ger henne några bra även om du råkar hitta några som är bra?

Magica de Hex sa...

Du suger.

Anonym sa...

du kan ge alla dina bra böcker till mig. /Linn

nillas liv på pinnen sa...

Hanna: Jag ger INTE bort din.

Eva: Men skulle det inte vara roligt att äga en bok som JAG har ägt? Det tror jag nog.

Åsa: Man kan säga att du hade rätt INDIREKT, eftersom hormonbalansen är en påtaglig del av livet. Men nära skjuter ingen hare, det vet du ju.

Katarina: Nej, hans böcker är genomgående skit. Kommer inte ens ihåg titlarna.

Realisten: Du kan få ett par Elizabeth George. På engelska. Kan det vara något för en kräsen vinnare?

Kära Magica de Hex: DET GÖR JAG INTE. Du är bara avundsjuk.

Linn: Du kan få en diger bunt! <3

Eva H sa...

Jo det är klart, det skulle det nog :)

Mika sa...

Med risk för att vinna dåliga böcker, gudarna ska veta att jag har en hel drös själv, så uppmanar jag till fler tävlingar.

Av någon anledning så ger du dom en extra twist med din fabulösa talang att skriva plumpt.

OM DET VISAR SIG ATT MAN FÅR LÄSA DEN BEIGA SOM FÖRSTAPRIS SÅ MÅSTE DU SKRIVA DET ÖVERST -annars förlåter jag dig aldrig.

...förresten, finns det något sätt man kan få läsa den beiga utan att förnedra sig i en fjönig tävling?

Pöss på dej!

Katarina sa...

Ha ha. Du behöver inte uttrycka dig så diplomatiskt av hänsyn till att andra kan tycka annorlunda. Säg vad du verkligen tycker, vet jag. ;-)

Och jag tycker olika i den här frågan. Så jag är lite nyfiken på varför du tycker att de är skit?

Katarina sa...

PS
Titeln står vanligen på framsidan av boken. Om man har böckerna i sin ägo kan man kolla där. ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Eva: Eller hur!

Mika: Min fabulösa talang att skriva plumpt! Det var fina ord. Tror jag.
Min beiga ska jag slänga ut på något sätt inom kort! Eller kort och kort, allt är relativt, förstås.

Katarina: Nu har jag ju inte läst de här böckerna men ibland vet man bara av att se en bild på författaren. Typ. Ah men du fattar. Eller hur. Titlarna ska jag absolut kolla upp. Apselut, som Madicken säger. Ingen tvekan, alltså.

Realisten: HO HO! Sak du ha några böcker, eller?

Realisten sa...

Lugna sig lite nu, jag har ju varit på en dödsresa hela dagen. Alltså, jag vill ju inte vara kräsen, men jag är ju varken smart eller lärare i engelska...kan du skicka med en översättning? :)

nillas liv på pinnen sa...

Realisten: Jag skickar en bok på svenska. Du får se vilken den blir när den kommer fram till dig. Det blir väl spännande och roligt. Maila din adress till thenilla@live.se.

Realisten sa...

Det ska bli otroligt spännande och roligt! Och nu är jag inte ironisk, är bäst att tillägga. :-)