tisdag 5 november 2013

Tisdag i november

Det var värst vad jag lät teknikfientlig i gårdagens inlägg. Som om jag inte uppskattar den tekniska utvecklingen. Men det gör jag inte heller. Tycker den är rätt dålig. Förutom framstegen vi sett de senaste tjugo åren mot rejälare och sittvänligare cyklar. Och miljövänligare hus.

Blev också lite deprimerad av att se vilka färger jag har på mina kläder, så i morse rotade jag fram en rödrosa tröja med glitter på. Men ledde det till något? Neeej. Alltså kommer jag ha den på mig imorgon också. Kanske har den då landat i betraktarnas ögon som den feta lilla hallonpudding den är. Hoppas.

9 kommentarer:

Fotograf Mette Ottosson sa...

Sådärja! Heja heja! Det heter ju FÄRGGLATT säger jag.

Shamrock sa...

Jag håller med dig om att teknik bara ska funka. Om man gör en uppdatering ska man INTE behöva installera om någonting!

Knasterfaster sa...

Jag är glad att jag slipper använda tippex och så är jag besviken över att det inye var lite mer hallonpudding över lärarna på 80-talet när jag gick i gymnasiet. Det var ingen hallonpudding alls över dem, bara lappskojs.

Spader Madame sa...

Teknik är bara bra när den funkar. Vad ska du ha för program frågade IT mig när jag fick ny dator. Alla program som jag har haft förut sa jag. fick jag det automatiskt va? NÄ. För övrigt gillar jag att du kör litet hallonpudding.

Marina sa...

Att vandra omkring som en rosa hallonpudding med glitter kan ju bara sprida glädje till omgivningen - och vem bryr sig då om uppdateringar?

Anneli Stålberg sa...

Hallonpuddingtröja med glitter, det låter ju perfekt så här på hösten när det kan kännas grått och trist i övrigt. :)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Karin sa...

Heja hallonpuddingtröjan! Med glitter...

nillas liv på pinnen sa...

Mette: Ja? Men jag kan tala om att jag drabbades av en migränattack igår, och det kan ha varit hallonpuddingtröjans fel.

Shamrock: Preciiis.

Knaster: Lappskojs? Det är förvisso en god, men inte en speciellt snygg maträtt.

Spader: Men jag antar att du tycker om mitt vanliga grå jag också.

Marina: Man är så illa tvungen att ta itu med de där jävla uppdateringarna dessvärre ... Hallonpuddingtröja eller inte.

Anneli: Jag gör vad jag kan för att lysa upp hösten.

Karin: Som sagt, den gav mig migrän ...