lördag 30 november 2013

Här är låten

WILD

Det är bara att hoppa upp och dansa som de dansgudar ni är.

Och JA, jag tittar på Idol som den oberumpeliga person jag är.

Vidare kan jag avslöja att mitt Idoltittande bara är ett av mina mindre sjansemang. Jag har sjansemang som är betydligt värre. Betydligt värre! Eller bättre, det beror på hur man ser på saken. Och i sanningens namn så föredrar jag att se positivt på mina tveksamma karaktärsdrag och aktiviteter, det blir så förskräckligt mycket ångest att hantera annars.

Och jag är väldigt dålig på att hantera ångest, hur jag än grejar med den så är den kvar. Alltså har jag omvärderat en rad egenskaper jag besitter och som jag tidigare sett ner på. Likaså har jag uppvärderat en rad aktiviteter som jag nu kan ägna mig åt utan att känna mig som en dålig person. Lite moral har jag väl kvar någonstans, men bara den absolut mest nödvändiga.

Glöm inte att dansa! VILT!

9 kommentarer:

Shamrock sa...

man ska omvärdera

reneesfotoblogg sa...

Ett synnerligen svårt fall av sjansemang måste jag säga. Och nä, inte gammal men ganska musikalisk.

Knasterfaster sa...

Bara du inte drar med mig i fördärvet/sjangsemanget.

Anna sa...

Jag tittar inte på Idol, men jag dansar gärna. Och moral, vad är väl det egentligen. /Kram på sig

Marina sa...

Så länge det är sjangsemang man tycker om är det helt ok tycker jag!

Småländskan sa...

Jahapp, detta skrev du för några dagar sedan och som den långsamma jag är svarar jag nu.
Jag håller med om att ingen i hela Sverige glor på varken Idol eller liknande program, inte läser skvallertidningar eller annat sånt skit.
Däremot fattar jag inte de höga tittarsiffrorna, de stora upplagorna...
Just nu kollade jag på SVT Plays Allt för Sverige, där Anders Lundin berättar för de där gråtmilda amerikanarna, som har rötter här i Svedala, att INGEN, ingen svensk ser såna program som Melodifestivalen, Idol och liknande trots tittarsiffrorna.
Ja, jag har kollat på Idol och min idol är Erik.
Det var bara det jag ville säga.

cat sa...

Mer än den absolut nödvändiga moralen behövs väl inte. Nu ska jag kanske ta och dansa lite här hemma hos mig :-)

Titti sa...

Oberumpelig?
Okey...

Vad jag fattar är:
att jag lugnt kan fortsätta se på Bonde söker fru,
som är mitt älsklingsprogram.

Tack Nilla!

nillas liv på pinnen sa...

Shamrock: Ja, vad ska man annars ägna tiden åt?

Renée: Ja, ja. Alla kan ju inte leva så moraliskt högtstående liv som du.

Knaster: Men det kanske vore roligt?

Anna: Det är det jag menar! Moral är så 2012, tycker jag.

Marina: Det är så jag tänker. Av bara farten kan det komma med sjansemang man inte är så förtjust i men det brukar ordna sig på bästa sätt i slutänden har jag för mig.

Småländskan: Han Erik var musikalisk, han.

Cat: Jag hoppas att du hade en fin dansstund.