onsdag 26 februari 2014

Då var det gjort

Era förslag tarvar ju ett eget blogginlägg, herregud vilken fantasi ni har. Men. Jag spanade inte in ungtuppar, spelade inte mupp, sprängde inga väggupp, spottade inte upp (mig), spanade inte med lupp, drack ingen Spendrupp och spände inte en endaste liten snupp. (Det sista var inte ert förslag, jag kom på det själv precis nu.)

Jag är ledsen att göra er besvikna men det var helt enkelt bara en sextio minuters språngmarsch i atletisk trupp, hit och dit i vår vackra stad. Mmm, sextio minuters språngmarsch i atletisk trupp. SPRÅNGMARSCH. I sextio minuter. Och jag gick till startplatsen helt frivilligt och helt själv (i min nya fina rosa träningsjacka).

Jag är ännu i chock, och kan därför inte redogöra för resten av händelseförloppet. Vet bara att jag kommer ha stora problem med att ta mig ur sängen imorgon bitti. Och att jag fick två nya kompisar! Torbjörn och Anders.

14 kommentarer:

Magica de Hex sa...

Mmm. Torbjörn. Anders. Låter supersexigt. Not.

Knasterfaster sa...

Jag hade en gissning till. Får jag skriva den nu?
Spöa skiten ur en målgrupp.
Men hur kom då på den där iden om att springa sådär? Jag tycker att det är du som är påhittig! Anders och Tobbe - så spännande!

Katarina sa...

Jag var jättekär i en som hette Torbjörn när jag var typ sju så jag tycker det låter lovande.

Och såna som heter Anders är alltid bra karlar. Säger min bror. Som heter Anders. Jag vet inte om det har något samband.

Och jag förlåter dig för att du är ute och springer i grupp bara för att du gjorde det i rosa jacka.

Zelda sa...

Och du var atletisk alla 60 minutrarna?

Singelmamman sa...

Jag får inte ihop bokstäverna. Hoppas du får ihop din lekamen i morgon!

Anonym sa...

Du fick ju igång fantasin hos oss alla i varje fall. :-)

Agneta sa...

HEJA DIG!

Är du kvar i sängen?

DDT sa...

Springa i grupp. Scary shit! Och tillsammans med atletiska människor också. Modigt. Något sådant skulle jag aldrig utsätta mig för.
Hoppa fallskärm känns plötsligt som ett mycket rimligt alternativ. Om man var tvungen att välja, alltså.

Shamrock sa...

Åh vad kul, jag saknar verkligen löpningen

Mian sa...

Torbjörn och Anders. Bra.
Med träningsjackor från Johanssons pyrotekniska?

Gafflan sa...

Ojsan! Hur mår kroppen och knoppen idag då? Kom ni upp ur sängen?

nillas liv på pinnen sa...

Magica: Alla kan inte heta Lennart du vet...

Knaster: Spöa skiten ur en målgrupp var nog den bästa gissningen av alla! Vilken målgrupp?

Katarina: Du skulle se min rosa jacka, den är så fin att man nästan dör.

Zelda: Eh ... ja? Vad annars.

Singel: Knappt, men man har ju en vilja som förflyttar berg, du vet.

Cissi: Jag har extremt fantsifulla bloggbesökare. De har inga gränser.

Agneta: När klockan ringer kliver man upp, man är väl ingen tunnis.

Tjockisen: Har du fler förslag? Jag måste hitta något nytt.

Shamrock: Du kan få min.

Mian: Alltså, Johanssons pyrotekniska tillverkar fyrverkerier. Och t-shirtar. Det sistnämnda kan de i och för sig få om de är snälla.

Gafflan: Jag lever fortfarande, och får vara nöjd med det, känner jag.

Knasterfaster sa...

Det finns så många. En målgrupp är blondiner med örhängen men dem tycker jag att du ska låta vara i fred.

Anonym sa...

Jag fattar...du tränar inför vår resa. Måste man springa i trupp för att åka med på den? Jag gillar inte trupp. Det är därför jag inte går på gympapass. Det är därför jag springer ensam. Trupp. Mitt hjärta blir alldeles nervöst bara av att tänka på det.
Väldigt modigt av dig att göra det där tycker jag. Väldigt modigt.
/Mocka