tisdag 25 februari 2014

Lyckan är en såpad gris, håll den fast till varje pris

Tisdagsmornar är inte helller att leka med. Kände mig som en omkullvält långtradare när jag vaknade i morse. Stängde av alarmet och somnade om, helt sonika. Om inte solen stuckit mig i ögonen en timme senare hade jag nog inte kommit iväg till jobbet idag.

Men det gjorde den, och inte nog med det, den var inbäddad i snyggaste rosa slöjmolnen. Sådana soluppgångar ser man inte ofta, så jag satte mig raskt upp och kände ett slags sinnesrubbat stråk av lycka vandra genom kroppen. Det var fint.

6 kommentarer:

Anna sa...

Verkar som om Sverig varit inbäddat i rosa romantiskt skimmer det senaste dygnet. Man blir ju helt bortkollrad.

Knasterfaster sa...

Åh så härligt att bli väckt av soluppgång!

Karin sa...

Och du är säker på att det inte var en solnedgång?

Singelmamman sa...

Sol? Den missde oss rejält. Jag försov mig dessutom rejält.

Magica de Hex sa...

WTF? Tell me!!

cat sa...

Mmm sovmorgon med solväckning! Sådant kan man ju bara drömma om i vanliga fall.