fredag 21 februari 2014

Pling plåååååång

Jag har kommit hem från London nu, om ni undrar?

Och i morgon åker jag till Stockholm, det är ett fasligt flängande på mig. Det blir så när man är singel - ingen vila ingen ro, bara slita bara gno. Ni vet ... när man är gift är man ju ganska passiviserad. Man vet kanske inte om det när man är mitt i det (äktenskapet), men herregud vad gifta människor är lata. Jag vet för jag har varit där. Och nu är jag inte det längre, så jag kan jämföra och uttala mig med viss empirisk tyngd. Och det jag vill betona är alltså att gifta människor är extremt slöa och liksom handlingsförlamade. Om det fanns något som hette äktenskapsbidrag tycker jag absolut att man skulle ta bort det. Det finns annat att lägga våra skattepengar på, eller hur.

Köpte fyra par mysbyxor med elefanter på i London, för att det kändes lite nytt och fräscht, och jag har på mig dem nu. Köpte också en snygg rosa träningsjacka som jag ska ha när jag löptränar i vår som den otroligt rörliga och aktiva singel jag är. Var har jag fått all energi ifrån? Och varför var jag så trött när jag var gift?

Nu får ni tänka en stund på det.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hänger inte riktigt med. Men jag tror att slöheten hänger ihop med att någon vill begränsa någon annan.
Egentligen har jag en mycket mer intellektuell förklaring, men klockan är mycket och jag är trött.

Knasterfaster sa...

Jag är sambo och inte gift. Om det fanns ett äktenskapsbidrag skulle jag gifta mig direkt för då skulle jag också få råd att köpa mysbyxor i London.. Jag har varit orolig för dig när du var där förresten. Skönt stt du är hemma igen!

Kalle Byx sa...

Låter som du behövde en skilsmässokick.

Singelmamman sa...

Glömde ju det viktigaste. Du är i Stockholm hur länge?

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Du kan vara något på spåren där...

Knaster: Ja, det är farligt i London. En vacker dag kommer jag att titta åt fel håll när jag går över en gata där och bli mosad under en bil. Men jag klarade mig den här gången. Bara lite look ringht och look left-ångest.

Kalle: I did, I did.

Singel: Det är hemligt men jag har skickat informationen till dig i ett säkrat sms.

Anna sa...

Hm, detta tåls att tänka på, sa den gifta.

Fotograf Mette Ottosson sa...

Jisskes. Knappt jag vågar gifta mig då?