måndag 22 januari 2018

Paj hälkudde

När man har en punkterad hälkudde under ena foten tror man inte, i arla morgonstund, att man ska klara av att ta sig till jobbet.

Men det gör man förstås, det är ju bara att bita ihop. Om man behöver hjälp på traven kan man sätta på sig en flytväst när man kliver ur sängen och hänga tyngder på den. Fyllda petflaskor, till exempel. När man utfört sina morgonsysslor tar man av sig flytvästen och enligt den berömda kontrastteorin kommer man då känna sig lätt, ledig och glad när man ger sig iväg. Så jävla bra.

5 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Ja vem ger sig för en paj hälkudde :)

nillas liv på pinnen sa...

Kalle: Krävs minst två för att jag ska ge upp! ;)

Anonym sa...

Hahaha! Bra tips egentligen, tror jag ska prova det utan att jag har paj hälkydde.../EvaH

DDT sa...

Punkterad hålkudde? Kan man få sådant? Det låter helt avskyvärt. Jag får rysningar i hela underbenen bara av att tänka på det. Nu måste jag omedelbart tänka på något annat. Lunch kanske? Ja det känns lämpligt med tanke på att klockan är 12.05.

nillas liv på pinnen sa...

Eva: Det är inte klokt vad många bra tips jag har! Det här går självklart att använda även om man inte har pajad hälkudde! Det är bara att öka på med tyngderna.

DDT: Ja, punkterad hälkudde är fan inte roligt! Jag är på väg in i en depression på grund av den. Och då hjälper inget lunchtänk kan jag meddela.