fredag 27 december 2019

Benny och Britta del 7

Britta: 'Känner du dig ibland otillräcklig som partner, vän eller arbetskamrat?'

Benny: 'Va?'

Britta: 'Känner du dig ibland otillräcklig som partner, vän eller arbetskamrat?'

Benny: 'Nej, det tycker jag väl inte ...?'

Britta: 'Saknar du ibland seriösa och mogna vänskapsrelationer?'

Benny: 'Nej, det tycker jag väl inte ... Vad är det du läser?'

Britta: 'Känner du dig ibland som en vilsen pojke i en vuxen kropp?'

Benny: 'Nej, det tycker jag väl inte ...'

Britta: 'Är du nyfiken på nya förhållningssätt?'

Benny: 'Nya förhållningssätt? Vad är det du läser?'

Britta: 'Skulle du vilja lära dig nya sätt att hantera konflikter?'

Benny: 'Jag har inte funderat på det, men det vore kanske bra ...?'

Britta: 'Då anmäler jag dig till den här mansgruppen; MMM - mjuka och manliga män.'

Benny: 'Va? Nä, det vet jag inte ...?'

Britta: 'Du vill ju lära dig nya sätt att hantera konflikter!'

Benny: 'Jo, men inte i en mansgrupp! Varför skulle jag vara med i en sådan? Jag har inget behov av det.'

Britta: 'Hur kan du veta det innan du har provat. Jag anmäler dig.'

Benny: 'Nej!'

Britta: 'Va?'

Benny: 'Jag sa nej, jag tänker inte vara med i någon mansgrupp.'

Britta: 'Varför då?'

Benny: 'För att jag inte vill!'

Britta: 'Nähä?'

Tystnad.

Britta: 'Det var värst vad du tog i, det var ju bara ett förslag.'

Inga kommentarer: