söndag 8 augusti 2010

Jag är i övergångsåldern i "fel" ålder, har jag rätt att krisa?

Man har ALLTID rätt att krisa.
Det finns en nutida vandringssägen som antyder att det är möjligt att gå omkring och vara fucking glad hela tiden. Inget kan vara mer felaktigt. Det är till och med så att om man försöker och till synes lyckas (med att vara glad hela tiden) så kommer man bli olycklig. I svåra fall händer det att denna olycka inte känns vid, av personen i fråga, och då är det omgivningen som får ta smällen.

Vad gäller just ditt specifika krisande så kan vi bena upp det i två delar. Övergångskrisen å ena sidan, som du delar med alla andra som går igenom densamma, och som därför kan sägas vara en normal kris. Å andra sidan har vi det faktum att du passerar övergångsåldern i fel ålder vilket inte kan betecknas som normalt
Jag föreslår helt enkelt att du drar en filt över huvudet (vilket jag vet att du är bra på) och krisar på.

9 kommentarer:

. sa...

Man har definitivt rätt att krisa! Oavsett om man är i övergångsåldern i "fel" ålder eller inte. Så med den välsignelsen kan "man" krisa på bäst man vill...

kramkram
Ullis

Knasterfaster sa...

Jag sitter under filten nu. Det börjar bli lite tråkigt här...

Maj Korner sa...

Här dras inga filtar över några huvuden inte! Då blir det varmt. Då blir jag svettig. Då kan jag tro att jag är i någon sorts övergång.

Märta sa...

Men blir man inte väldigt ensam där under filten?! Och får man ta med sig choklad?!
Tror ändå jag vågar mig in under den där snuttepläden för jag tror att du har alldeles rätt i att man behöver krisa ibland. Med eller utan filt!

Mika sa...

Jag försöker dra filten över huvudet... men det är någon som drar av den hela tiden. Antar att jag har "rätt" att krisa men inte "tid" att krisa.

Kanske därför som man ofta krisar ihop totalt när barnen flyttar... för då har man så mycket bagage som man måste ta itu med... hm... bara en tanke...

nillas liv på pinnen sa...

Garbo: Du fattar det här!

Knaster: Det är nyttigt att ha tråkigt.

Maj: Du får väl ta ett lakan då.

Märta: Choklad får man absolut ta med sig. Mängd efter behov.
Kul att se dig här! =)

Mika: haha, och när de flyttar så är de inte hemma och drar av en filten!

Åsa Hellberg sa...

Klart man måste krisa, mest för at få vara med om utgången ur den; det är väl ungefär som försoningssex fast med sig själv om du fattar hur jag menar...

nillas liv på pinnen sa...

Åsa: Fattar precis!

Spader Madame sa...

Filt över huvudet -check!