torsdag 23 november 2017

Berith

Ska med Berith på hockey ikväll, och det är sannerligen inte det sämsta. När jag var liten passade hon mig när min mamma och pappa var borta, och nu tar hon med mig på ÖIKs hemmamatcher.

Så himla trofast barnvakt är jag väl ensam om att ha?

Skäller och tjatar gör hon fortfarande, och hon luktar gott. Hon har alltid luktat märkligt gott. Som en redig barnvakt; mjukt och varmt och friskt i ett.

Punkt två:

Imorgon ska jag bestämt åka till Skåne. Han luktar också gott.

4 kommentarer:

Anna Christina sa...

Var rädd om henne. Sådana växer då inte på träd. Om de växer alls.

Tintomara sa...

Nej, såna barnvakter växer nog inte på träd... Fint skrivet!

Kalle Byx sa...

Man kanske ska gå på lukten hos dem man träffar...

nillas liv på pinnen sa...

AC: Henne är jag mycket rädd om!

Irrbloss: Inte så uthålliga, iaf. :)

Kalle: Mycket bra ide!