tisdag 21 november 2017

Då var jag här igen

Men snart kommer jag sova i min sköna säng. Den är så skön, så skön. Lagom hård och lagom mjuk. Sval och varm om vartannat. Två täcken, ett med vitt påslakan och ett med beige. Fem fluffiga kuddar med  fantastisk spänst. Ett öppet fönster som sipprar in vinterluft.

Men först ska jag förstås skriva mitt dagliga blogginlägg med skånskt tema.

Och då kan jag berätta att jag åker till Skåne på fredag. Tågstationen ligger bredvid mitt jobb, jag har utsikt över den från mitt skrivbord, så jag går direkt från jobbet till perrongen. Kliver på tåget, byter i Mjölby och kliver av i Malmö där Skåne väntar på plattformen.

Gonatt.

2 kommentarer:

Anna Christina sa...

Nu är snön här. Vi får väl hoppas, och hålla tummarna för, att SJ ser till att du kommer till Skåne. ;)

nillas liv på pinnen sa...

AC: Annars jävlar ...