måndag 20 november 2017

Jag har så mycket att skriva om

Så många ämnen och endast ett blogginlägg om dagen.

Ligger i soffan och funderar på om jag skriva om mina döende ormbunkar, mitt återbesök hos vaxpropps-Christer eller skånsk kärlek?

Det som är speciellt med det sistnämnda spörsmålet är det faktum att skånsk kärlek är helt väsensskild från annan kärlek. Jag vet, för jag har jämfört. Frågan är nu om jag ska redogöra för skillnaderna. Am I gonna drop the bomb or not? What details make skanish love so extraordinary?

Jag tror jag avstår, för annars kommer alla romantiska svinalängor på Österlen fyllas till brädden av människor som vill uppleva äkta skånsk kärlek. Inte för att jag missunnar dem, men jag tycker inte om trängsel. Trängsel är för övrigt inte bra för kärlekskranka heller, och det är ju framförallt deras eget väl och ve jag tänker på.

Vid det här laget kanske ni undrar hur jag gör för att komma på stoff till alla mina intressanta blogginlägg? Det undrar jag också.

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Scania har ett bra bridgelag också. Jättebra faktiskt.

nillas liv på pinnen sa...

Spader: Ett skånsk lag, I assume?

Spader Madame sa...

Alltså. Enligt mina bridgekunskaper betyder Scania Skåne på engelska. Och latin. Så säger de, bridgespelarna.