söndag 8 december 2019

Eva och Albert

'Vill du ha makrill ikväll?'

'Ikväll ...?'

'Ja, om du har lust att stanna, alltså.'

'Jag måste kolla ... skulle kanske hjälpa en kompis med en grej.'

'Okej, jag förstår.'

Tystnad.

'Sa du makrill ...?'

'Ja, lite rökt makrill och en fräsch potatissallad, ett glas vitt. Det vore väl gott?'

'Alltså jag gillar inte sån där mat.'

'Sån där vadå? Gillar du inte fisk?'

'Jo, jag gillar fisk, men inte skaldjur och sånt.'

'Men vänta här nu. Makrill är inget skaldjur, det är fisk.'

'Ja, jag vet, men det är sånt där som jag inte gillar bara. Skaldjur och sånt.'

3 kommentarer:

Markattan sa...

Så många par och så mycket makrill! Hur ska detta utvecklas?
Spännande är det!

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: Ja, hur ska detta utvecklas? Ska verkligen bli spännande att se!

Mikaela Nordlund sa...

Vad är makrill egentligen? Och vad är det för människor som väljer makrill? Vitvinsälskande konnässörer. Det ska vara gott med rökt makrill. Jag tänker bara på små, tunna, mjuka ben som inte kväver, bara kliar...och potatismos och lingonsylt.
Har jag någonsin ätit makrill? Jag vet inte längre. Har dock börjat dregla lite suget nu.