lördag 28 december 2019

Karin och Gunnar del 7

Karin: 'Britta har skickat en länk om en mansgrupp ...'

Gunnar: 'Har Fitta skickat en länk om en mansgrupp?'

Karin: 'Men gud, lägg av! Alltså, varför håller du på så där?!'

Gunnar: 'Jag skojar ju bara, gumman. Skulle aldrig säga så när någon annan än du hör, det vet du ju.'

Karin: 'Det skulle kanske vara bra för dig med en sån här grupp ... Känner du dig ibland otillräcklig som partner, vän eller arbetskamrat?'

Gunnar: 'Va? Nej, det gör jag verkligen inte.'

Karin: 'Saknar du ibland seriösa och mogna vänskapsrelationer?'

Gunnar: 'Nej, varför skulle jag göra det?'

Karin: 'Känner du dig ibland som en vilsen pojke i en vuxen kropp?'

Gunnar: 'Ha ha, nej ... en vilsen pojke i en vuxen kropp ... verkligen inte.'

Karin: 'Är du nyfiken på nya förhållningssätt?'

Gunnar: 'Vad är det här, ett förhör?'

Karin: 'Skulle du vilja lära dig nya sätt att hantera konflikter?'

Gunnar: 'En sån kurs var jag ju på i höstas. Men allvarligt talat, det var inget nytt de hade att komma med. När man befinner sig i hetluften som jag gör då lär man sig med tiden att hantera konflikter. Gör man inte det så åker man.'

Karin: 'Jag tror att du skulle ha stort utbyte av en mansgrupp.'

Gunnar: 'Jag säger inte att det är fel med mansgrupper, jag tror de fyller en viktig funktion för många.'

Karin: 'Men du kan inte tänka dig att vara med i en?'

Gunnar: 'Jo, det skulle jag absolut kunna, det handlar inte om det.'

Karin: 'Vad handlar det om då?'

Gunnar: 'Hur skulle jag ha tid med det? Du klagar ju ständigt på att jag är borta för mycket redan som det är. Vill du att jag är borta ännu mer, eller?'

Karin: 'Ja, det skulle jag inte ha något emot.'

Inga kommentarer: