lördag 14 december 2019

Benny och Britta del 3

Britta: 'Hur kunde det bli du och jag egentligen?'

Benny: 'Det var ju för att du kom och hälsade på mig i Gislaved.'

Britta: 'Ja, det var anledningen rent praktiskt. Men vad var det jag såg hos dig? Det är det jag undrar.'

Benny: 'Du sa att du aldrig tidigare hade träffat någon som jag, minns jag.'

Britta: 'Det finns ingen mer som du.'

Benny: 'Nej, precis. Du tyckte om att jag hade bruna ögon, och du tyckte det var gulligt med snus under läppen.'

Britta: 'Jag är glad att du slutat med snusandet, ändå.'

Benny: 'Ja, men du tyckte det var gulligt.'

Britta: 'Du var söt på den tiden. Luggen hängde i ögonen.'

Benny: 'Ska jag skaffa peruk, kanske?'

Britta: 'Sen var du snäll också, det var nog det; att du var snäll.'

Benny: 'Det sa alltid mamma också; att jag var hennes snälla pojke.'

Britta: 'Varför gör du alltid som jag säger? Varför har du aldrig någon egen vilja?'

Benny: 'Men, det har jag väl?'

Britta: 'Nej, det har du inte! Du gör ALLTID som jag säger! Det är faktiskt jobbigt.'

Benny: 'Jag vill ju bara att du ska vara nöjd.'

Britta: 'Jaha, men som du ser blir jag inte det.'

Benny: 'Vad ska jag göra för att du ska bli det då?'

Britta: 'INTE ALLTID GÖRA SOM JAG SÄGER. Herregud! Jag behöver lite motstånd, ska det vara så svårt att förstå?'

Benny: 'Nej ... men jag gillar inte bråk ... det vet du ju. Jag föredrar lugn och ro. Harmoni.'

Britta: 'Harmoni? Jag blir galen ... JAG BLIR FAN GALEN!'

Benny: 'Skrik inte.'

2 kommentarer:

Mikaela Nordlund sa...

Alltså Benny... jag har träffat honom. Jag hade glömt bort honom helt. Kanske var det bristen på motstånd som gjorde det. Att jag tappade bort honom alltså.

nillas liv på pinnen sa...

Mikaela: Förmodligen! Minnet av personer som utplånat sig själva blir ju liksom ganska vagt.