måndag 9 december 2019

Karin och Gunnar del 2

Gunnar: 'Ta inte det här som kritik nu, älskling.'

Karin: 'Vilket?'

Gunnar: 'Fisken är fantastisk, men den hade vunnit på att vara i ugnen ett par minuter till.'

Karin: 'Ett par minuter till?'

Gunnar: 'Ta det inte som kritik, sa jag. Du är duktig på att laga fisk, det vet du att jag tycker. Bara två minuter till, sen hade den varit perfekt.'

Karin: 'Bara två minuter till och sen hade den varit perfekt?'

Gunnar: 'Ta det inte som kritik, sa jag. Jag förstår inte varför du ska ta allt som kritik.'

Karin: 'Jag tar det inte som kritik, jag tar det som en synnerligen korkad kommentar från någon som inte vet hur man kokar ägg.'

Gunnar: 'Du är rolig du älskling. Rolig och en fantastisk kock.'

Karin: 'Som tar ut fisken för tidigt ur ugnen ...?'

Gunnar: 'Bara ett par minuter, och jag kan ha fel.'

Inga kommentarer: