tisdag 17 december 2019

Benny och Britta del 5

Benny: 'Hör du Grönsiskan?'

Britta: 'Om jag hade kunnat hålla isär allt kvitter ...'

Benny: 'Ja, men det är de man hör. Lyssna!'

Britta: 'Okej, jag hör.'

Fågelkvitter.

Benny: 'Oj, här har vildsvinen varit.'

Britta: 'Usch, jag gillar inte dem.'

Benny: 'Det är ingen fara, de håller sig undan.'

Fågelkvitter.

Britta: 'Ska vi sätta oss på stocken där framme? I solen. Nu är jag kaffesugen.'

Benny: 'Där blir det fint att sitta.'

Två sittunderlägg, två muggar kaffe och två smörgåsar med falukorv på en stock i solen.

Benny: 'Vill du sitta till höger eller vänster?'

Britta: 'Herregud, det spelar väl ingen roll!'

Benny: 'Då sätter jag mig här.'

Britta: 'Då flyttar jag mitt sittunderlägg till andra sidan om dig, för annars kommer det snart vara i skuggan.'

Benny: 'Det gör du rätt i.'

Korvmackorna tuggas långsamt till grönsiskornas sång.

Benny: 'Det här är livet på en pinne.'

Britta: 'Jo, det kan jag väl hålla med om.'

Inga kommentarer: