lördag 21 januari 2023

Dagens inlägg medan nät finns

Idag ska vi åka ut till vårt lilla hus som håller på att bli stort. Jag har inte varit där på nästan två veckor, så det känns spännande. Hur långt har de kommit? Hur ser det ut nu?

En sak vet jag, och det är att byggarna har lyckats klippa av fiberkabeln, så det finns inget nät. Det blir som på åttiotalet minus TV, för TV hade man ju då. TV och VHS. Vi hörde till de sista som skaffade VHS eftersom jag trodde att det var en onödig fluga. Vilket det ju också var, kan man konstatera nu i efterhand.

Det blir alltså ett par femtiotalsdagar ute på landet. Förutom att vi har mobilertelefoner nu, förstås. Jag ser framför mig hur vi sitter i soffan ikväll med näsan i varsin mobil. Kanske spela spel eller läsa bok istället? Nja, mitt stalltips är att det blir mobilerna.

Inga kommentarer: